A MÁV-csoport friss közlése szerint a 2025. június 21. és augusztus 31. közötti főszezonban minden közforgalmú közlekedéssel elérhető településre klímás járatot biztosítanak. Ez azonban főként buszokat jelent, mivel nem minden vasútvonalon jár klimatizált vonat, így az utasok egy része továbbra is klíma nélküli kocsikban utazik - írja a 24.hu.
A térképes adat szerint például Veszprém felé a nyáron egyáltalán nem közlekedik klimatizált vonat, még a Bakony és Göcsej InterCity-járatok is, amelyek Veszprémen át futnak, kizárólag másodosztályú, klíma nélküli kocsikkal járnak. Ez összefügg a tavaly decemberben elrendelt vágányzárral, mely miatt Szombathely és Zalaegerszeg helyett csak Veszprémig közlekednek az említett járatok, a további szakaszokon pedig csak sebesvonatok járnak.
A MÁV a pálya állapota miatt tavaly decemberben leállította a vasúti közlekedést Veszprém és Ajka között, a felújítás fél évig tartó munkáját azonban most már csak az idei év végére ígérik.
Győr és Veszprém között sem közlekedik klímás vasúti szerelvény, így ezeken a vonalakon sem várható komfortjavulás a nyári időszakban.
Lázár János korábbi ígérete alapján a klímagarancia azt jelentette volna, hogy a jegyvásárláskor egyértelműen jelezve lesz, hogy a kiválasztott vonaton lesz-e klíma vagy sem. Azonban az idei szezonban ez a garancia még nem teljesedik ki a vasúti közlekedés összes vonalán.
Az utasok számára így fontos tudni, hogy bár a MÁV igyekszik a klímás járatokat biztosítani, ez elsősorban buszos megoldásokban valósul meg, és a vasúti klimakomfort javítása még várat magára bizonyos régiókban.