Személyes adatokat is tartalmazó hivatalos dokumentumot küldött ki tévedésből a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) közel kétezer ember Ügyfélkapu-tárhelyére – értesült róla a 444.hu. A múlt pénteken történt incidens során az okirat olyan állami alkalmazottakhoz is eljutott, akiknek semmi közük nem volt az ügyhöz.
A szóban forgó dokumentum egy minisztériumi munkatárs beosztásának változását rögzíti: az illető a megszűnő Pénzügyminisztériumtól került át az NGM állományába. A levél azonban teljes körű személyes adatokat tartalmazott, így például a munkavállaló nevét, anyja nevét, születési helyét és idejét, adóazonosító jelét, lakcímét, valamint új munkahelyét is. A levelet Túri Anikó államtitkár írta alá, mint a munkáltatói jogok gyakorlója.
Az NGM szerint az érintett küldte ki az iratot – a jelek mást mutatnak
A 444 kérdésére a Nemzetgazdasági Minisztérium úgy nyilatkozott, hogy:
„Az iratot – adminisztratív hibára visszavezethető okból – az irat tartalma alapján érintett személy maga küldte el több címzett részére. Az okirat illetményadatot nem tartalmazott, abból más személyre utaló érdemi adatok nem váltak ismerté a címzettek számára. A Nemzetgazdasági Minisztérium az incidenst a vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően az Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság számára bejelentette.”
A minisztérium állítása azonban ellentmondásos: a kiküldött dokumentum feladójaként nem az érintett, hanem a Nemzetgazdasági Minisztérium Személyügyi és Szervezetfejlesztési Főosztálya szerepel. Az érintetteknek szóló utólagos értesítést is ez a főosztály küldte ki, nem pedig az érintett dolgozó vagy az ő szervezeti egysége.