A MÁV közleménye szerint élénksárga felületek növelését tervezik a járműveken a tram-train balesetek megelőzése érdekében. Az intézkedés tesztjelleggel valósul meg, fóliák alkalmazásával, és a helyi tapasztalatok alapján döntenek a további lépésekről. Ugyanakkor a vasúttársaság nem tervezi a tram-train teljes sárga festését, mivel a nemzetközi gyakorlat szerint ez nem indokolt, és a MÁV egységes színvilága sem teszi lehetővé.
A tram-traint érintő balesetek száma továbbra is magas. 2025 első két hetében már öt baleset történt, és az előző három évben összesen 71 baleset, köztük 53 anyagi kárt okozó eset volt. A balesetek száma ugyan csökkenő tendenciát mutat, de az idei év kezdete nem biztató. Az átlagos kárérték 500–800 ezer forint között mozog, és összesen 40 millió forintos veszteséget okoztak a figyelmetlen közlekedők.
A MÁV hangsúlyozza, hogy minden balesetet közúti szabálytalanság okozott, és ezért folyamatosan felhívják a közlekedők figyelmét a körültekintő közlekedésre. A KRESZ szerint a vasútvillamosoknak minden közlekedési járművel szemben elsőbbségük van - hangsúlyozza a Népszava.