Lázár János a pénteki sajtótájékoztatón köszönetet mondott az utasoknak, hogy „a nehézségek ellenére őket választották”. Hangsúlyozta, hogy a kormány célja, hogy az utasok jól járjanak, és a munkások motiváltak legyenek. Kiemelte, hogy eddig 10 millió vármegye- és országbérletet adtak el, amit az eddigi legnagyobb rezsicsökkentésnek nevezett - tudósított a 24.hu.
A miniszter egy ötpontos közlekedési akciótervet is ismertetett, amelynek központi eleme a közlekedés állampolgári alapjoggá nyilvánítása, új vasútvonalak építése, és a járműflotta megújítása. Lázár elmondta, hogy a közlekedéshez való jogot szabályozni kell, és az állam köteles biztosítani a napi közlekedést a lakóhely és a járásközpont között.
A vasúti infrastruktúra fejlesztésére Lázár szerint jelentős beruházásokat terveznek, beleértve 500 kilométer új vasútvonal építését, valamint a Gubacsi-híd és a budapesti hévek felújítását. Emellett új járművek beszerzése is napirenden van, de elsődlegesen a hazai gyártást támogatnák külföldi partner bevonásával.
Az új rendszer bevezetéséhez Lázár szerint új menedzsmentre van szükség, ezért Pafféri Zoltán szeptember elsejével távozik a MÁV éléről, helyét Hegyi Zsolt veszi át. A miniszter elismerte, hogy az elmúlt években nem volt kellő figyelem a tömegközlekedésre, de a jelenlegi változásokkal ezt a hibát kívánják orvosolni.
Lázár végül arról is beszélt, hogy tárgyalnak a kínaiakkal a V0 vasúti projekt megvalósításáról, és a Budapest-Liszt Ferenc Repülőtér közötti vasúti összeköttetésről. A miniszter a klímaváltozás okozta kihívásokról is szót ejtett, hangsúlyozva, hogy az ország infrastruktúrája nincs felkészülve a hőségre, és ezért ideiglenesen buszokkal pótolják a vonatokat.
A sajtótájékoztató végén Lázár János az építési ügyek nyilvánosságának szűkítéséről is beszélt, amely szerint „senkinek semmi köze, hogy milyen lesz valakinek a fürdőszobája”. Hozzátette, hogy a KRESZ megújításával kapcsolatban is zajlanak a tárgyalások, de a tartalmi vitákban nem kíván részt venni.