Ahogy lapunk korábban is beszámolt róla, az utóbbi időben jelentősen megnövekedett a telefonos csalások száma, amelyek során bűnözők a banki alkalmazottaknak adják ki magukat, hogy érzékeny információkat szerezzenek meg. Válaszul az OTP Bank egy új, innovatív megoldással lépett fel a problémára, hogy ügyfelei biztonságát növelje.
Az OTP Bank Fcebook bejegyzése szerint az ügyfelek mostantól hívás közben is ellenőrizhetik a telefonjukon, hogy valóban a bank ügyintézőjével beszélnek-e. Az új funkció az OTP MobilBank applikáció legújabb verziójával vált elérhetővé.
A felhasználóknak csak a profiljukra kell kattintaniuk a saját nevük melletti ikonra, ahol az alábbi információkat találják:
- Hívás időpontja
- Hívószám
- Ügyfélszolgálati azonosító
Ezek az adatok segítenek eldönteni, hogy valóban az OTP Bank munkatársával beszél-e az ügyfél, vagy esetleg csalóval van dolga.
Az applikációban megjelenő üzenetek is támogatják az azonosítást:
-
"Jelenleg az OTP Bankkal beszélsz" jelzés: ez azt jelenti, hogy valóban a bank kereste meg az ügyfelet.
-
"Jelenleg nem hívunk" jelzés: ebben az esetben az ügyfélnek azonnal meg kell szakítania a hívást, mivel csalóval beszél.
Az új funkció 2024. július 22. után vált elérhetővé, és azóta minden hívást listáz, beleértve a nem fogadott hívások adatait is. Az OTP Bank javasolja, hogy az ügyfelek frissítsék az alkalmazást, hogy elérhető legyen számukra az új biztonsági megoldás.