Az RTL.hu által megszerzett információk szerint a hőségriadó első tíz napjában több mint 35 ezer járat indult el, és bár a MÁV szerint a járatok 70 százaléka időben közlekedett, több mint 10 ezer esetben voltak késések. Lapunk korábban megírta, hogy a MÁV-VOLÁN csoport tájékoztatta utasait az extrém hőség miatti kockázatokra és tennivalókra, azonban mégsem csökkent az utasok száma.
A vasúttársaság kommunikációs igazgatósága hangsúlyozta, hogy a hőség miatt bekövetkező meghibásodások miatt szükség volt pótlásokra, amelyek során klímás autóbuszokat biztosítottak az utasok számára. Az adatok szerint 560 vonat maradt el vagy indult pótlással, ami jelentős kihívást jelentett a vasúti közlekedés számára.
Szalma Botond közlekedési mérnök szerint a vasúti közlekedésben tapasztalható problémák mélyebb gyökereit is meg kell vizsgálni. Kritikájában kiemelte, hogy a vasúti járműpark nagy része túlkoros, és a hosszú távú infrastrukturális fejlesztések elmaradása tovább súlyosbítja a helyzetet.
"30 év alatt legalább klímaberendezéseket lehetett volna szerelni még a régi kocsikba is, amiket használtan veszünk. Lehetne képezni a vasutasokat, és olyan nincs, hogy azért van menetrend, hogy megsértsük"
- tette hozzá.
A MÁV válaszában arra is rámutattak, hogy a hőhatás nemcsak a járműveket, hanem a felsővezetékeket is érinti, ami növeli a meghibásodások kockázatát. Emiatt szükségessé válhatott sebességkorlátozás bevezetése biztonsági okokból.
Az elmúlt napokban többször is előfordultak súlyos késések és járattörlések, ami komolyan befolyásolta az utazóközönséget. A szakértői vélemények szerint a jövőbeni fejlesztések és a rendszeres infrastrukturális karbantartások elengedhetetlenek a vasúti közlekedés megbízhatóságának növelése érdekében.