A június 9-én esedékes európai parlamenti és önkormányzati választások előtt politikai pártok hatalmas összegeket öntenek a kampányba. Az RTL Híradó gyűjtése alapján a különbség szembetűnő.
A június 9-én esedékes európai parlamenti és önkormányzati választások előtt politikai pártok hatalmas összegeket öntenek a kampányba. A politikai hirdetésekre nincs törvényi korlát a választások előtt, ezért a pártok szabadon mozoghatnak az összegek terén. Állami támogatás hiányában a kampányra fordított összegekről sem kell elszámolniuk a pártoknak.
A Fidesz a kampány első hetében majdnem 25 millió forintot fordított saját oldalán megjelenő posztok népszerűsítésére, míg a DK mindössze 27 ezret költött ugyanerre.
Az európai parlamenti és az önkormányzati választások előtt nincs törvényi korlátja a politikai hirdetésekre fordítható összegnek, így a pártok jelentős összegeket invesztálhatnak a közösségi médiában történő kampányolásba.
A Fidesz főpolgármester-jelöltjének, Szentkirályi Alexandra népszerűsítésére például 12,5 milliót hirdettek el, Orbán Viktor bejegyzéseit pedig 5,5 millióval támogatták meg. Ezzel szemben a DK képviselői, Dobrev Klára és Molnár Csaba posztjait kicsit több, mint 1,4 millióért hirdették.
Ebben az időszakban a Magyar Péter lejáratására hangolt Megafon is jelentős összegeket, 46,5 millió forintot, költött Facebook-hirdetésekre.