A brit áruházláncnak 7,8 millió fontba (5,6 milliárd forintba) fog kerülni a vitatott reklámok lecserélése.
A Lidl 2021-ben indított pert a Tesco ellen, miután észrevette, hogy a Clubcard reklámjai kék alapon sárga köröket használnak, ami erősen hasonlít a Lidl kék négyzet alapon piros szegéllyel ellátott sárga körös logójához.
A bíróság mindkét fokon megállapította, hogy a Tesco reklámjai megtévesztőek lehetnek a vásárlók számára, és jogtalanul kihasználják a Lidl logójának ismertségét - írja a Privát Bankár.
A Tesco szóvivője csalódottan vette tudomásul a bíróság döntését, de biztosította a vásárlókat arról, hogy a Clubcarddal elérhető kedvezmények továbbra is megmaradnak. A Lidl üdvözölte a bíróság ítéletét, és hangsúlyozta, hogy elkötelezett a vásárlók tisztességes tájékoztatása mellett.
A Tesco nem fellebbez a másodfokú ítélet ellen, így a reklámokat a következő hónapokban le kell cserélnie. A cég becslése szerint ez 7,8 millió fontba fog kerülni. Ezen kívül a Lidl kártérítést is követelhet a Tescótól a jogtalanul használt logó miatt.