Sosem találnák ki, miért lett ZR-V a neve ennek a modellnek. De most eláruljuk. Nos, a Honda szerint a ZR-V név a Z Runabout Vehicle rövidítése, amely a Z-generációra utal, és nincs összefüggésben a Honda Z mikroautókkal.
Harminc pluszosok, aggastyánok, aranyifjúk, őszülő halántékú playboyok kerüljenek – akár ezt is ráírhatták volna az új Honda hátuljára. Ugyanakkor, a külső láttán felmerül bennünk, biztos, hogy ilyen autó kell a mai fiataloknak? Mert, ha jobban megvizsgáljuk a modellt, akkor megállapíthatjuk, hogy nem az egyedi, attraktív megoldásaival, a futurisztikus formájával, a fantasztikus designtrükkjeivel fogja meg az embert. Sőt, ellenkezőleg, meglehetősen visszafogott és átlagos. Konzervatív darab, s ebben a fehér színben még pápamobil is lehetne.
A lámpái elöl a Lamborghini Uruséra emlékeztetnek
A hűtőrácsa pedig az Aston Martinéra vagy valamelyik Fordra. Az összképnek még sincs koppintás szaga. A Sport kivitelben méhsejtmintás a hűtőrács, valamint csillogó fekete betét kapott a lökhárító szélein. A kerékjárati ívek is ilyen sötét betétet kaptak, bár sokat ez nem lendít a formán. Hátulról jóval pofásabb a ZR-V, amelynek a fenekét meghatározza a vízszintes, csomagtérajtóba tökéletesen belesimuló hátsó lámpaegység. És ennél a modellnél az oldalanként van egy-egy kipufogócső krómozott betéttel, amely nem szimpla designelem, hanem valóban mindkét részen pöfög ki a gáz.
A Honda újdonsága kereken öt centivel szélesebb, mint a HR-V, és 5,9-cel alacsonyabb a CR-V-nél. Ezt a legjobban talán úgy érzékeltethetjük, ha azt írjuk, körülbelül akkora, mint a Suzuki S-Cross. A belül igen tágas tér várja az utasokat, ugyanakkor jó volna még némi rakodóhely az első utasok között, és az ajtózsebek is lehetnének nagyobbak. A minőséggel, a komfortérzettel, az összeszereléssel sosem volt baj a Hondákban, s ez így van a ZR-V-ben is.
Szerencsére nincsenek agyonbonyolítva a kezelőszervek, s a műszerfal sincs a végletekig túlgondolva, túldizájnolva. Könnyen leolvasható analóg sebességmérő mellett van egy digitális TFT-kijelző is. A központi érintőképernyő sem túlkomplikált, és szerencsére vannak külön gombok a klímának.
Ami ügyetlen, az a telefonintegráció, más márkák ezt könnyebben megoldják. Praktikus viszont, hogy van egy-egy USB-A és USB-C csatlakozó is beépítve a mobiltöltéshez, valamint a telefontöltéshez 12 voltos aljzatot is szereltek ebbe a Hondába. A csomagtér csak átlagos, 390 literes, a hátsó háttámlák ledöntésével 1322 literre bővítjük a méretet, a kivett kalaptartónak összehajtva adott a helye a padló alatt.
A Honda ZR-V rugózása átlagos, a kerékzaj bántóan erős, ugyanakkor a motor meg csendes
Apropó hajtás, motorválaszték nálunk nincs, csak a 2,0 i-MMD erőforrással kapható a modell, de cserébe fejlett hajtásrendszertkapunk. Pedig az 1,5 literes, turbós benzinessel olcsóbb lenne a kocsi, és összkerékhajtású sincs. Ugyanakkor az igaz, hogy az alapfelszereltségként kínált, ultramodern ehibrid hajtómű hozza azt, amit ma elvárunk egy ilyen motortól. A hajtásláncot, illetve annak működését kifejezetten a ZR-V-re optimalizálták a Honda mérnökei.
Az ereje nem kimagasló, az üzemanyag-hatékonysága azonban kiváló
A várostól az országutakon át az autópályákig mindenhol, 5, 5 és fél liter körül fogyaszt. A rendszer alapját adó, alacsony károsanyag-kibocsátású 1993 köbcentis, 16 szelepes, négyhengeres, közvetlen befecskendezésű benzines erőforráskét nagy erejű villanymotorral dolgozik karöltve. Többféle vezetési mód közül lehet választani. Eco és Nornál fokozatban jól fogyaszt, Sport és havas üzemmódban – érthető módon – valamivel éhesebb. Amúgy Sportba kapcsolva a kocsi nem vadul meg különösebben, erejének zömét a 315 Nm nyomatékú villamos gép adja. Autópályán jól hallható a kerekek gördülési zaja, amiért kár.
A Honda mindig is jó, megbízható, minőségi autókat gyártott, a ZR-V sem lóg ki a sorból.
A formája láttan nem emelkedik meg a pulzusunk, de nem ezért nem fog itthon elterjedni, hanem sokkal nyomósabb ok miatt. Igen, az ára a gond. Még a legolcsóbb változatért is 16,5 millió forintot kérnek.
Csak viszonyításképpen említjük meg, hogy a nagyobb méretű, szintén hibrid Toyota RAV-4 15,8 millióról indul, a konnektorról tölthető Ford Kuga Plug-in hibridmeg 16,9 millióról, és az összehasonlítások sorát még folytathatnánk. Az utóbbi években nagyon elszaladtak az új autók árai, de a Hondáé meg a többiekénél is jobban. Ez pedig egyik modellnek sem tesz jót.