Japánban az elektromos bőröndök egyre növekvő népszerűsége új kihívásokat állít a helyi hatóságok elé, különösen a turizmus fellendülése közepette. Ezek az utazótáskák beépített elektromos motorral és lítium-ion akkumulátorral rendelkeznek, ami lehetővé teszi, hogy a tulajdonosuk akár 10 km/órás sebességgel közlekedjen velük a repülőtereken és vasútállomásokon - számolt be a Kyoto News.
Japánban ezek az eszközök a „motorizált járművek” kategóriájába tartoznak, ami azt jelenti, hogy csak megfelelő biztonsági felszereléssel és vezetői engedéllyel használhatók a közutakon.
Ennek hiánya jogi következményekkel járhat, amint azt egy Kínából érkező diáklány esete is mutatja,
aki jogosítvány nélküli vezetés miatt bíróság elé került Oszakában, miután háromkerekű elektromos bőröndjével közlekedett a járdán.
A japán repülőterek, például a Tokióhoz közeli Narita és az oszakai Kansai, már megkérték az utazókat, hogy tartózkodjanak ezeknek az eszközöknek a használatától a terminálokban, míg a rendőrség szorgalmazza, hogy a kiskereskedők tájékoztassák a vásárlókat a használatukra vonatkozó szigorú szabályokról.
A közlekedési szabályok betartásának szükségessége különösen fontos a külföldi látogatók számára, akik gyakran nem ismerik a helyi előírásokat. Az indonéziai turista például, aki egy forgalmas oszakai bevásárlóövezetben száguldozott elektromos bőröndjével, csak Japánban szembesült azzal, hogy az eszköz használata engedélyhez kötött.
A problémák nem korlátozódnak csak az elektromos bőröndökre.
Japánban tavaly júliusban enyhítettek az elektromos robogók korlátozásain, ami azt eredményezte, hogy a balesetek száma négyszeresére nőtt, miután 16 éves kortól már jogosítvány nélkül is vezethetők.
Ez rávilágít arra, hogy az új közlekedési formák megjelenésével együtt járó kihívások kezelése folyamatos figyelmet igényel a szabályozó hatóságok részéről.