Az Óbudai Egyetemen, nemzetközi szinten is egyedülálló módon napelemes töltőállomást helyeztek üzembe, melynek három fő eleme van: napelemek, elektromos autó töltő, és ami az igazán újdonság: újrahaszonsított Nissan Leaf akkumulátorok.
A legkisebb is számít – szokták mondani, s a Nissan úgy gondolta, az első generációs Leaf modellekben kicserélt akkumulátorok ne vesszenek kárba, ezért ezeket újrahasznosítják itthon. Az Óbudai Egyetemmel karöltve a japán cég nemzetközi szinten is egyedülálló napelemes töltőállomást helyezett üzembe a közelmúltban. Az innovatív elektromos autó töltőben az energiát napelemek biztosítják, és újrahasznosított akkumulátorban tárolják. Tehát a napelemekből nyert áramot a régebbi Nissan Leafekből kivett akksikban tárolják el, s ezekből lehet az elektromos autókat tölteni.
Az EU-ban különösen hangsúlyos cél a CO2 csökkentés, ezért elengedhetetlen a megújuló energia, azon belül is a napenergia használata. A projekthez felhasznált akkumulátorokat két, használaton kívüli japán autóból szerelték ki.
Az innovatív elektromos autó töltőben az energiát napelemek biztosítják, és újrahasznosított akkumulátorban tárolják Fotó: 10perc.hu
Prof. Dr. Kádár Péter, az Óbudai Egyetem Villamosenergetikai Intézetének igazgatója arról beszélt, hogy ez a berendezés is beleillik abba a másfél évtizedes kutatás-fejlesztési ívbe, ami az Óbudai Egyetemen a napelemek technológiája és energetikai alkalmazásának területén folyik. Bár a napelemek és inverterek hazánkban is széles körben elterjedtek, mégis az akkumulátorok másodlagos hasznosítása, a szigetüzemű töltés és az autóból történő hálózati irányú visszatáplálás újdonságnak számít.
A Nissan 2010 óta forgalmazza hazánkban a Leaf-et és Magyarországon jelenleg ebből az elektromos autóból fut a legtöbb az utakon. Reizer Levente, a Nissan PR menedzser úgy fogalmazott: „Bár az akkumulátorok nagyon megbízhatóak, fontos, hogy készüljünk arra az időre, amikor az autók elérik az életútjuk végét. Ezt követően – a Nissan számításai alapján – az kocsikból kiszerelt akkumulátorok energiatárolásra még akár 2-3 évtizeden keresztül is alkalmasak lehetnek. Ez a hazai, négy hónap alatt megvalósult innováció segít abban, hogy tapasztalatokat szerezzünk arra vonatkozóan, hogyan tudjuk Magyarországon is meghosszabbítani az elektromos autók akkumulátorainak az életútját.”
Hogy tetszett a cikk? Mondd el a véleményedet egy kattintással.
TetszettNem tetszettTámogasd a 10perc.hu hírportált!
Célunk fontos témákról írni, hitelesen, objektíven, csak a lényegre fókuszálva. Küldetésünk, hogy független, és elfogulatlan tájékoztatást biztosítsunk.
RÉSZLETEK!