A Magyarországon élő huszonkilenc éves, sikeres iráni modell, Jeff Ghandali úgy látja, átlagosan jól öltözöttek a magyarok, de vannak olyan területek, amelyeken mégis szarvashibákat vétenek.
Hogyan öltözködnek a magyarok? Sokszor derül ki a különböző közösségi oldalak fotóiról, hogy azért van még hova fejlődnünk. Nézzük, miként lát minket a divat szemüvegén keresztül egy rendkívül sikeres nemzetközi modell, akinek a tanácsaira bizony nem árt odafigyelni.
A Magyarországon élő huszonkilenc éves, sikeres iráni modell, Jeff Ghandali úgy látja, átlagosan jól öltözöttek a magyarok. De nem titkolja, vannak olyan területek, amelyeken mégis szarvashibákat vétenek. Szerencsénkre nem a nyári slágerproblémát, a zokni-szandál kombinációt emelte ki, így talán abban már nem vagyunk „bűnösek”.
A nemzetközi modell szerint mi magyarok gyakran megfeledkezünk arról, hogy a különböző alkalmakhoz különböző ruhadarabok illenek, gyakran három stílus darabjait viseljük egyidejűleg.
„Korábban én is így vásároltam: bementem egy üzletbe, és megvettem minden egyes olyan ruhát, ami tetszett. Aztán hazamentem, és kiderült, hogy egyiket sem tudom felvenni semmivel” – mondja Jeff, aki szerint érdemesebb lenne egy stílust követnünk, és annak megfelelő ruhadarabokat, illetve cipőt választanunk.
A divatszakember azt tapasztalja, hogy a második hiba, amit jellemzően elkövetünk, hogy túlzottan lecövekelünk a sportos viseletnél. Főként a nők nyúlhatnának gyakrabban a klasszikusabb, lágyabb stílushoz. A férfiak sem viselnek elég gyakran öltönyt, pedig annak is megvan a maga helye és ideje.
A Maurizio Miri (Milánó), a Lombardi Fashion (Pozsony) és az Sk Magazine (Milánó) is Jeff Ghandali ügyfelei sorába tartozik Fotó: Facebook/Jeff Ghandali
Jeff szerint nyitottnak kell lennünk arra, hogy változtassunk az öltözködési szokásainkon; érdemes néha olyasmit is felvennünk, ami a komfortzónánkon kívül esik, mert az is lehetséges, hogy az a stílus sokkal jobban áll majd, mint ahogy azt eredetileg gondoltuk volna.
Inspirációnak tökéletes, ha egy-egy hozzánk stílusban közel álló modellt követünk és az ő öltözködési szokásait, szettjeit kísérjük figyelemmel – tanácsolja Jeff – erre pedig tökéletes alkalmat nyújt az Instagram, ami ma gyakorlatilag egy modell portfóliójának felel meg.
Jeff Ghandalit olyan híres márkák képviseletében láthattuk, mint a Saxoo London, a J.Press, az InterContinental Hotel, az Uncolorful Budapest, a Silka és a DRK, de a prágai Formen magazinban és a BioTech németországi kampányában is dolgozott.
A Pozsonyi Fashion Weeken kiemelkedően szerepelt a kifutón, illetve a Maurizio Miri (Milánó), a Lombardi Fashion (Pozsony) és az Sk Magazine (Milánó) is az ügyfelei sorába tartozik. Milánóban, Frankfurtban, Miamiban és Londonban is ügynökség képviseli a szupermodellt.