Létfontosságú ülést tartott a Nemzetközi Automobil Szövetség Forma-1-es bizottsága Londonban, melyen részt vett Mohammed ben Szulajem, a nemzetközi szövetség december 17-én megválasztott új elnöke is. A szervezet dubaji irányítója a következő napokban prezentálni fogja a strukturális változásokat és az akciótervet.
A Forma-1-es bizottság ezen javaslatai akkor válnak véglegessé, ha a FIA Motorsport Világtanácsa elfogadja őket. Szulajemék a 2022-es szezonra szintén három GP-n, az Emilia Romagna Nagydíjon, az Osztrák Nagydíjon, valamint a Brazil Nagydíjon javasolják a sprintfutamos lebonyolítást, amelyben szintén változások várhatók.
A pénteki időmérő edzés megnyerése ugyanis pole pozíciót ér a leggyorsabbnak a vasárnapi futamra, a szombati sprintversenyen pedig nemcsak a dobogósok, hanem az első nyolc helyezett szerez világbajnoki pontokat 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 elosztásban.
Szulajemék a 2022-es szezonra szintén három GP-n, az Emilia Romagna Nagydíjon, az Osztrák Nagydíjon, valamint a Brazil Nagydíjon javasolják a sprintfutamos lebonyolítást, amelyben szintén változások várhatók Fotó: F1 Red Bull
A tavalyi Belga Nagydíj tapasztalatai miatt – az eső elmosta a teljes futamot – az ilyen helyzetekre új szabályzatot szeretnének bevezetni. Csak akkor fognap pontot osztani, ha a mezőny legalább kört teljesít safety car nélkül.
A javaslat szerint, ha legalább két kört, de a versenytáv kevesebb, mint 25 százalékát teljesítette az élen álló versenyző, akkor az első öt helyezett kap vb-pontot 6, 4, 3, 2, 1 elosztásban. Ha a kényszerű leintésig a teljes táv több mint 25, de kevesebb, mint 50 százalékát tudta le az első helyezett, akkor az első kilenc pozícióban záró pilóta szerez pontot 13, 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1 elrendezésben. Ha több mint 50, de kevesebb, mint 75 százalék került teljesítésre a tervezett távból, akkor az első 10 kap pontot 19, 14, 12, 9, 8, 6, 5, 3, 2, 1 elosztásban.