Úgy tűnik, az IKEA számára még a mostani helyzetben is teljesen mindegy, hogy a hagyományos vagy az internetes értékesítés kerül szóba. Amíg az előbbi esetében Magyarországon a legutóbbi, gazdasági évben – 2019. szeptember és 2020. augusztus közötti időszak – 89 milliárd forintra nőtt a bevétele, ami nem kevesebb, mint évi 8,5 százalékos bővülést jelent, addig az online piacon 206 százalékkal több bevétele lett, mint egy évvel korábban.
És az utóbbi még ennél is nagyobb növekedést hozhatott volna, ám a hatalmas és folyamatos vásárlói roham miatt elképesztő áruhiánnyal kell a cégnek megküzdenie. Federica Barbesa regionális értékesítési vezető szerint nagy erőkkel dolgoznak a megoldáson. Úgy véli, még néhány hónapra szükségük van arra, hogy olyan legyen a helyzet, ami a cég és a vásárlók igényeinek és elvárásainak is megfelel. Az online vásárlások iránti növekvő igényt látva a következő három évben az IKEA közel 21 milliárd forint beruházást tervez: további három új átvételi pontot alakítanak ki Közép-, Délnyugat- és Kelet-Magyarországon.
Azonban az áruhiánynál is nagyobb probléma a G7 magazin szerint, hogy vásárlás esetén az áfás számlát elektronikusan juttatja el az IKEA a vevőnek, de nem a számlát küldi el, hanem csak egy linket, amelyről az egy bizonyos időn belül letölthető. Nos, ha valaki netán a napi munka mellett megfeledkezik az időpontról, akkor szinte lehetetlen megszerezni a számlát. Az e-mailben kapott link örökre elveszti a hozzáférést, a céges vevő pedig mehet az ügyfélszolgálathoz, ám az a fentiek miatt gyakorlatilag képtelen intézkedni.