Úgy tűnik, az elmúlt egy esztendőben rájöttek, vagy kénytelenek voltak rájönni arra az emberek, hogy nem számítanak létszükségletnek a különböző szépségápolási termékek, melyek helyét a vásárlási listákon a higiéniai kozmetikumok vették át. Ugyanis rendkívüli többletigény keletkezett az alapvető higiéniai termékek iránt, mint például a kézfertőtlenítő.
A bizonytalan időszakban azokat a kozmetikumokat aligha vették meg az emberek, amire nem feltétlen volt szükségük. Értelemszerűen ezekből a termékekből nem is kellett annyit legyártani a tavalyi évben. Ilyen volt például a rúzs, melynek az eladási adatai szinte teljesen bezuhantak. A helyzet normalizálódását követően sem biztos, hogy visszaáll majd a rúzsok iránti kereslet, hisz kiderült, lehet nélküle létezni.
Bár az átlagemberek aligha tudják, de sok olyan komoly márka létezik, aminek egyáltalán nincs gyártókapacitása, ezért bérgyártással állítják elő a termékeiket. Az elmúlt időszakban ráadásul a kialakult helyzetre reagálva egyre többen próbálnak online is értékesíteni, ott próbálnak brandet építeni, ami kis költséggel, rövid időn belül meg is valósítható. Ugyanakkor a kozmetikumok előállítási ideje nagyon sok tényezőtől függ, de legjobb esetben már akár két hónapon belül kézhez kaphatja az ügyfél és elkezdheti azt értékesíteni a piacon.