Abban úgy tűnik nincs vita az érdekeltek között – a kormány és a városvezetés –, hogy a Városligetet teljes egészében vissza kell adni a gyalogosoknak, pihenni vágyóknak, a park intézményeit látogatóknak, futóknak, sportolóknak és a kerékpárosoknak. Nos, ennek a koncepciónak köszönhetően autómentessé válik a Hősök tere és a Kós Károly sétány, csúcsidőn kívül pedig az Állatkerti körút is a Városligeten belül.
A tervek alapján a felszíni parkolás - az Állatkerti körút egy rövid szakaszát kivéve - a Városliget teljes területén megszűnik, helyette új mélygarázs nyílt a Dózsa György út mentén, a korábbi 56-osok tere alatt, valamint a Mexikói úti Kisföldalatti-végállomásnál pedig 1500 P+R férőhely épül. A parkolóházak engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése egy közeljövőben kiírandó közbeszerzés tárgyát képezi, és az előzetes vizsgálatok szerint egyrészt a Mexikói úti busz- és trolimegállónál ma is P+R-ként használt területre építhető parkolóház, másrészt az M3-as bevezetője végcsomópontjának ágai közé emelhető ilyen épület.
A Kós Károly sétányról kitiltott, és a P+R kapacitással nem megfogott forgalom elsősorban a Hungária körúton haladhat majd. Ahhoz, hogy a ma is zsúfolt útvonalat bizonyos mértékig tehermentesíteni lehessen, szükség van az Angyalföldet Zuglóval összekötő hídra a Rákosrendező állomás déli vége fölött.