Továbbra sem dolgoznak azon a vasúti szakaszon, amelyet már közel egy éve lezártak Veszprém és Ajka között – erről Hadházy Ákos számolt be a Facebook-oldalán. Az ellenzéki politikus saját szemével győződött meg arról, hogy a 150 méteres szakaszon, amely miatt hónapok óta pótlóbuszok közlekednek, továbbra sem történik érdemi munka.
Hadházy emlékeztetett: a pályát 2019-ben újították fel, de a szakasz tavaly decemberig bírta, mert a felújítás során nem oldották meg a vízelvezetést, így a töltést az esővíz alámosta. Azóta a MÁV lezárta a szakaszt, de a helyreállítás láthatóan nem halad.
A politikus szerint a MÁV hónapok óta nem válaszol az újságírói megkeresésekre, a helyi 8200.hu sem kapott információt arról, miért nem történik semmi a helyszínen. „A 21. században egy 150 méter hosszú töltés javításának nem kellene egy évbe telnie.” – írta, megjegyezve, hogy a modern technológiák gyorsabb megoldást is lehetővé tennének.
Hadházy szerint a MÁV korábbi közleményeiben még arról írt, hogy a töltést hét méter mélyen visszabontják és újraépítik, de ennek nyomát a helyszínen nem látni. A frissen épített vízelvezető rendszer valóban elkészült, de a töltésen látható növényzet és talaj szerkezete nem utal arra, hogy új lenne.
„Ha tényleg csak a tömörödésre várnak, akkor is újra itt az ordító kérdés: miért nem lehetett a vízelvezetést a 2018-as felújításkor megoldani?” – fogalmazott.
Hadházy szerint a lezárás és a késlekedés nemcsak az utasoknak, hanem a teherszállításnak is jelentős veszteséget okozhatott, miközben a pótlóbuszokat üzemeltető cégek jól járhatnak. A politikus emlékeztetett arra is, hogy az Átlátszó korábbi cikke szerint a vasúti pótlások egy részéből Tiborcz István érdekeltségei is profitálnak.