Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő szerint a csaknem 80 milliárd forintból felújított Budapest–Esztergom vasútvonalon nem építették ki teljes körűen az alapvető biztonsági berendezéseket, sőt, ahol papíron működnek, ott is használhatatlanok.
A politikus Facebook-bejegyzése szerint a legalapvetőbb biztonsági rendszer, az úgynevezett elektronikus vonatmegállító berendezés csak két kisebb szakaszon – Pilisvörösvár és Solymár, illetve Solymár és Óbuda között – készült el, de ezeken a szakaszokon sem működik.
Hadházy úgy fogalmazott: „Moldova novelláiba illő megoldás, hogy a mozdonyvezetők minden út előtt kapnak egy írásos utasítást arról, hogy a biztonsági berendezés sajnos éppen nem használható.”
Alapvető biztonsági hiányosságok a milliárdos fejlesztésben
A beruházás közel 80 milliárd forintból valósult meg, és bár az utasszám a felújítás után 2,2 millióról 5 millió fölé nőtt, a fejlesztés nem tartalmazta a teljes vonalon működő biztonsági rendszert.
Az elektronikus vonatmegállító rendszer azért létfontosságú, mert automatikusan megállítja a szerelvényt, ha a mozdonyvezető nem veszi észre a vörös jelzést – például rossz látási viszonyok, figyelmetlenség vagy rosszullét esetén.
Hadházy szerint a hiány nemcsak biztonsági, hanem korrupciós probléma is: „Úgy fizették ki a beruházást, hogy a biztonsági rendszer sok éve nem is működik.”