2025. 12. 05.

382.03 Ft

327.47 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Belföld

Hadházy Ákos: 80 milliárdból újították fel az esztergomi vasutat, mégsem működik a biztonsági rendszer

Hadházy Ákos: 80 milliárdból újították fel az esztergomi vasutat, mégsem működik a biztonsági rendszer
10perc.hu
2025. 10. 06.
Fotó: 10perc.hu (Illusztráció)

Hadházy Ákos szerint a felújított Esztergom–Budapest vasútvonalon a drága beruházás ellenére sem működik a vonatmegállító biztonsági rendszer.

Hirdetés

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő szerint a csaknem 80 milliárd forintból felújított Budapest–Esztergom vasútvonalon nem építették ki teljes körűen az alapvető biztonsági berendezéseket, sőt, ahol papíron működnek, ott is használhatatlanok.

A politikus Facebook-bejegyzése szerint a legalapvetőbb biztonsági rendszer, az úgynevezett elektronikus vonatmegállító berendezés csak két kisebb szakaszon – Pilisvörösvár és Solymár, illetve Solymár és Óbuda között – készült el, de ezeken a szakaszokon sem működik.

Hadházy úgy fogalmazott: „Moldova novelláiba illő megoldás, hogy a mozdonyvezetők minden út előtt kapnak egy írásos utasítást arról, hogy a biztonsági berendezés sajnos éppen nem használható.”

Alapvető biztonsági hiányosságok a milliárdos fejlesztésben

A beruházás közel 80 milliárd forintból valósult meg, és bár az utasszám a felújítás után 2,2 millióról 5 millió fölé nőtt, a fejlesztés nem tartalmazta a teljes vonalon működő biztonsági rendszert.

Az elektronikus vonatmegállító rendszer azért létfontosságú, mert automatikusan megállítja a szerelvényt, ha a mozdonyvezető nem veszi észre a vörös jelzést – például rossz látási viszonyok, figyelmetlenség vagy rosszullét esetén.

Hadházy szerint a hiány nemcsak biztonsági, hanem korrupciós probléma is: „Úgy fizették ki a beruházást, hogy a biztonsági rendszer sok éve nem is működik.


További cikkek

Hirdetés

Friss cikkek

Népszerű cikkek

Budapest

Kapcsolódó cikkek