2025. 11. 15.

384.90 Ft

330.44 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Belföld

Közel 2 milliárdból javítaná hírnevét a MÁV – Balásy Gyula cégei kapták a megbízást

Közel 2 milliárdból javítaná hírnevét a MÁV – Balásy Gyula cégei kapták a megbízást
10perc.hu
2025. 10. 02.
Fotó: Lázár János Facebook

A MÁV milliárdos kommunikációs kampányba kezd a negatív közhangulat ellensúlyozására. A megbízást Balásy Gyula cégei nyerték el.

Hirdetés

A MÁV nagyszabású kommunikációs offenzívát indított, hogy helyreállítsa és erősítse társadalmi elismertségét. A vasúttársaság július végén nettó 948 millió forintos keretszerződést írt alá Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó New Land Media Kft. és Lounge Design Kft. konzorciumával – írta a HVG. A nyári szerződés mellett februárban már aláírtak egy hasonló, 919 millió forintos megállapodást, így idén közel kétmilliárd forintot fordíthat a cég kommunikációra.

A dokumentum szerint a kampány céljai között szerepel:

  • „a kiindulást jelentő negatív közhangulat ellensúlyozása”,

  • „a társadalmi elismertség visszaállítása, erősítése”,

  • a szolgáltatásfejlesztések és felelősségvállalási programok népszerűsítése.

A MÁV 2025 második és harmadik negyedévére hostess-promóciókat, kitelepüléseket és több rendezvény megszervezését is előírta.

A tíz vállalás és a kampány fő üzenetei

A vasúttársaság kommunikációs stratégiája szorosan kapcsolódik a Lázár János építési és közlekedési miniszter által meghirdetett tízpontos programhoz, amely a hazai tömegközlekedés megújítását célozza. A program részei többek között:

  • késési biztosítás bevezetése (20 perc feletti késésnél a jegyár felét visszatérítik),

  • bérletes kedvezmények,

  • mosdók felújítása 2026-ig,

  • takarítók jelenléte az InterCity-járatokon,

  • 1000 új autóbusz beszerzése,

  • mozdonyflotta bővítése.

A kampány keretében a MÁV országos lefedettséggel hirdet: mintegy 500 óriásplakáton, 360 citylight poszteren, valamint Volán-buszok oldalán is megjelentek az üzenetek.

Miért van szükség ekkora kommunikációra?

A szerződésben említett „negatív közhangulat” hátterében több nyári incidens áll:

  • háromszor is összeomlott a balatoni vasútvonal,

  • egy InterCityn elromlottak a mosdók, az utasok Csornán kényszerültek megállni,

  • egy másik járaton leszakadt egy lámpatest, amely fejsérülést okozott,

  • a késési biztosítás miatt június végéig 82 millió forintot fizetett vissza a MÁV,

  • a Holavonat.hu utastájékoztató oldal körüli vita is komoly port kavart,

  • szeptemberben siklás és balesetek történtek a magyarkúti vonalon,

  • a Keleti pályaudvar felújítása csúszott, fennakadásokat okozva.

A sorozatos problémák miatt a vasúttársaság hírneve erősen sérült, ezért döntöttek a nagyszabású kommunikációs hadjárat mellett.

Forrás:

Címkék:

További cikkek