A MÁV nagyszabású kommunikációs offenzívát indított, hogy helyreállítsa és erősítse társadalmi elismertségét. A vasúttársaság július végén nettó 948 millió forintos keretszerződést írt alá Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó New Land Media Kft. és Lounge Design Kft. konzorciumával – írta a HVG. A nyári szerződés mellett februárban már aláírtak egy hasonló, 919 millió forintos megállapodást, így idén közel kétmilliárd forintot fordíthat a cég kommunikációra.
A dokumentum szerint a kampány céljai között szerepel:
-
„a kiindulást jelentő negatív közhangulat ellensúlyozása”,
-
„a társadalmi elismertség visszaállítása, erősítése”,
-
a szolgáltatásfejlesztések és felelősségvállalási programok népszerűsítése.
A MÁV 2025 második és harmadik negyedévére hostess-promóciókat, kitelepüléseket és több rendezvény megszervezését is előírta.
A tíz vállalás és a kampány fő üzenetei
A vasúttársaság kommunikációs stratégiája szorosan kapcsolódik a Lázár János építési és közlekedési miniszter által meghirdetett tízpontos programhoz, amely a hazai tömegközlekedés megújítását célozza. A program részei többek között:
-
késési biztosítás bevezetése (20 perc feletti késésnél a jegyár felét visszatérítik),
-
bérletes kedvezmények,
-
mosdók felújítása 2026-ig,
-
takarítók jelenléte az InterCity-járatokon,
-
1000 új autóbusz beszerzése,
-
mozdonyflotta bővítése.
A kampány keretében a MÁV országos lefedettséggel hirdet: mintegy 500 óriásplakáton, 360 citylight poszteren, valamint Volán-buszok oldalán is megjelentek az üzenetek.
Miért van szükség ekkora kommunikációra?
A szerződésben említett „negatív közhangulat” hátterében több nyári incidens áll:
-
háromszor is összeomlott a balatoni vasútvonal,
-
egy InterCityn elromlottak a mosdók, az utasok Csornán kényszerültek megállni,
-
egy másik járaton leszakadt egy lámpatest, amely fejsérülést okozott,
-
a késési biztosítás miatt június végéig 82 millió forintot fizetett vissza a MÁV,
-
a Holavonat.hu utastájékoztató oldal körüli vita is komoly port kavart,
-
szeptemberben siklás és balesetek történtek a magyarkúti vonalon,
-
a Keleti pályaudvar felújítása csúszott, fennakadásokat okozva.
A sorozatos problémák miatt a vasúttársaság hírneve erősen sérült, ezért döntöttek a nagyszabású kommunikációs hadjárat mellett.