Az Erste Bank Magyarország tájékoztatása szerint a múlt héten bemutatott, mesterséges intelligenciával készült reklámfilmjükben a Budapest Pride helyére az 1956-os forradalom került. A döntést azután hozták meg, hogy a hazai leányvállalat kérésére a nemzetközi cégcsoport kivette a Pride-ot ábrázoló részletet a videóból - számolt be róla a Telex.
Az Erste szerint 1956 „minden magyar számára azonos értéket képvisel”, és egyúttal jól illeszkedik a reklám szellemiségéhez, amely Európa nagy történelmi pillanatait idézi fel. „A film szándékosan olyan történelmi eseményekre utal, amelyek a közös európai történelmünknek részei, és olyan értékeket képviselnek, mint az egység, a haladás és a szabadság.” – közölte a bank.
A Pride helyett választott történelmi utalásról úgy fogalmaztak: a magyarországi leányvállalat olyan eseményt kért a nemzetközi központtól, amely minden magyar számára egyformán jelentőséggel bír, és összeegyeztethető a többi reklámban megjelenített történelmi mozzanattal. „Magyarország számára ez az 1956-os forradalom” – tették hozzá.
A bank lépése heves reakciókat váltott ki: míg egyesek a Pride eltávolítását diszkriminatív gesztusnak tartják, mások szerint az ’56-os forradalom kiemelése méltó és konszenzust kifejező döntés volt.