Pottyondy Edina közösségi oldalán reagált a Majka debreceni koncertje körül kialakult vitára, amelyben a zenész a Bindzsisztán nevű fiktív ország miniszterelnökét alakítva egy színpadi jelenet során imitált kivégzést mutatott be. A produkció nagy visszhangot váltott ki, különösen a kormányközeli sajtóban, amely élesen kritizálta a jelenetet és a fesztiválon tapasztalt politikai megnyilvánulásokat.
A humorista és közéleti tartalomgyártó szerint a felháborodás képmutató, és azt írja:
„A kormányzat már kísérletet sem tesz arra, hogy bármiféle következetesség, bármiféle erkölcsi integritás, bármiféle felelősség tanújelét adja. Az egész kommunikációjuk egy konstans őrjöngés és hazudozás.”
Kettős mérce a közéleti megnyilvánulásokban?
Pottyondy bejegyzésében konkrét példákkal illusztrálja az általa érzékelt kettős mércét:
– Amikor Azahriah „véglénynek” nevezte a Fidesz-szavazókat, a kormánymédia „úgy reagált, mintha atomcsapás érte volna a magyar kultúrát”, holott az énekes bocsánatot is kért.
– Ezzel szemben amikor Bayer Zsolt „kígyóvállú kis sz…rjancsiként” jellemezte a fesztiválozó fiatalokat, vagy Bencsik András a „bubuk kivégzéséről” fantáziált, ezek nem váltottak ki hasonló mértékű felháborodást a jobboldali sajtóban.
Pottyondy felhívja a figyelmet arra is, hogy Majka korábban maga is tett megosztó kijelentéseket, például amikor egy ellenzéki szereplő megverésére buzdított a Facebookon, de akkor a kormányoldal hallgatott.
„Majka előadása csak akkor probléma, ha Petőfit is betiltjuk”
A bejegyzés egyik legerősebb mondata: