A MÁV 2026 végéig összesen 100 új mozdonyt állít forgalomba – jelentette be Hegyi Zsolt vezérigazgató. Mint fogalmazott, „ez az elmúlt 40 év legnagyobb mozdonyflotta-megújítási programja". A flottafrissítés célja a személyszállítási szolgáltatás színvonalának javítása és a járműpark korszerűsítése.
Az új mozdonyok többsége a Siemens Vectron gyártmánya lesz, amelyek már most is közlekednek több hazai fővonalon. A vezérigazgató tájékoztatása szerint ezek a járművek jellemzően 2–4 évesek, tehát viszonylag fiatal, modern gépekről van szó.
A Siemens Vectron típusú mozdonyok jelenleg Miskolc, Békéscsaba, Szombathely és Sopron felé közlekednek, de augusztustól a Balaton InterCity járatokon is megjelennek, elsősorban a déli parton. Ez a fejlesztés különösen a nyári időszakban hozhat érezhető minőségi javulást a balatoni utasforgalomban - közölte az Index.
A Siemens Vectron mozdonyokat nagy teljesítményük, alacsony energiafogyasztásuk és korszerű biztonsági rendszereik miatt választják egyre több európai vasúttársaságnál. A típus többféle vontatási rendszerhez képes alkalmazkodni, így a nemzetközi forgalomban is könnyebben bevethető.
A MÁV júniustól késési biztosítást is kínál az utasoknak. Az új rendszer alapján az utasok visszatérítést igényelhetnek, ha a vonatuk meghaladja a 20 perces késést. Hegyi Zsolt közlése szerint eddig 90 millió forintot utaltak vissza, ami jelzi, hogy az utasok aktívan élnek a lehetőséggel.
A statisztikák szerint júniusban körülbelül 2800 vonat késett 20 percnél többet, ez az összes járat nagyjából 3 százalékát érinti. A MÁV hangsúlyozza, hogy az új mozdonyflotta bevezetése hosszú távon hozzájárulhat a menetrendszerűség javításához, és megbízhatóbb szolgáltatást kínálhat az utasoknak.