Június eleje óta már 90 millió forintot fizetett ki a MÁV az utasainak a vonatkésések miatt – írja a Telex. Az új késési biztosítási rendszer alig egy hónapja indult, de már most több tízezer utas vette igénybe. A MÁV közlése szerint eddig 35 ezer jegy után érkezett igénylés, ezek alapján utalták ki a visszatérítéseket.
A társaság az induláskor azt ígérte: 20 percet meghaladó késés esetén az utasok jogosultak az adott jegyár 50 százalékának visszatérítésére.
Az utóbbi hetekben rendszeressé váltak a komolyabb zavarok a vasúti közlekedésben – különösen a Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon. A mostani hétvége már a negyedik volt sorban, amikor műszaki problémák okoztak fennakadást. Tatabánya és Tata között délelőtt 10 órától egy felsővezeték-szakadás bénította meg a forgalmat, később pedig Komáromnál a biztosítóberendezés hibásodott meg. A helyzet kezelésére közel 70 pótlóbuszt állítottak forgalomba, hogy az utasokat elszállítsák.
A MÁV szerint az elmúlt három hét adatai alapján 2800 vonat késett többet 20 percnél, ami a teljes forgalom mintegy 3 százalékát teszi ki.
Bár a 90 milliós visszatérítési összeg jelentősnek tűnhet, az összbevételhez képest mégis csekély: a MÁV szerint az utasoktól származó bevétel június 1. óta meghaladta a 7 milliárd forintot. Ez azt jelenti, hogy a visszatérítések az összbevételnek kevesebb mint 1,3 százalékát teszik ki.