Június 1-jén elindult a MÁV új késési biztosítási programja, amelynek lényege, hogy ha egy vonat, helyközi busz, HÉV vagy „kék” VOLÁN-busz több mint 20 percet késik, az utasok visszakapják jegyük árának 50 százalékát.
A program első három napjában 9600 esetben fizetett vissza pénzt a MÁV-csoport, többségében teljesen automatikusan, az applikáción keresztül vásárolt jegyek esetében, az utasok külön kérvénye nélkül – számolt be Hegyi Zsolt vezérigazgató a program indulását értékelve.
„A rendszer nemcsak létezik, hanem valóban működik is.”
– fogalmazott Hegyi, hozzátéve: bár az induláskor voltak technikai nehézségek, például a pénztári visszatérítések átmenetileg akadoztak, mára ezek a problémák megoldódtak.
A vezérigazgató közölte:
„A késések aránya az elmúlt néhány napban az éves átlaghoz hasonlóan a járataink mintegy 3 százalékát érintette, ami összesen 10 millió forintnyi pénzvisszatérítési kötelezettséget rótt a MÁV-csoportra.”
A MÁV korábban 2 milliárd forintot különített el a késési biztosítás fedezetére. Az első napok adatai alapján ennek még csak töredékét használták fel.
Hegyi Zsolt hangsúlyozta:
„Nem az a célunk, hogy elfogadhatóvá tegyük a késéseket, hanem hogy megszüntessük őket, vagy legalábbis csökkentsük a kellemetlenségeket.”
A késési biztosítás eddig pozitív fogadtatásban részesült, és a MÁV vezetése szerint ez újabb lépés a megbízhatóbb és utasbarátabb közösségi közlekedés felé - számolt be a 24.hu.