Február 1-jétől jelentős változás lép életbe a lakcímbejelentéssel kapcsolatos ügyintézésben, amely módosítja a lakcímkártya kiállításának és az adatok módosításának menetét. Az új szabályozásról több önkormányzat is felhívást tett közzé – írta a Portfolio.
A jegyzők hatásköre megszűnik a lakcímbejelentési ügyekben, így 2025 februárjától kizárólag a járási hivatalok intézhetik ezeket az eljárásokat.
Az új igazolvány kiváltásának díja 3 700 forint lesz, amelyet minden ügyfélnek meg kell fizetnie. Ha valaki postai úton kéri a kézbesítést, annak további 2 000 forintos költséggel kell számolnia.
A lakcímbejelentés az új szabályok szerint bármely járási hivatalban elintézhető, azonban adatmódosításra (például névváltozás esetén) kizárólag az illetékes járási hivatalnál lesz lehetőség, amely az érintett személy lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint határozható meg.
A személyazonosító igazolványok kiadásának folyamata nem változik, ezek ügyintézését továbbra is a járási hivatalok, kijelölt kormányhivatalok és az illetékes nyilvántartó szerv végzi.