Az LMP szerint a klímaválság közepén nem a gyorsforgalmi úthálózatra kell százmilliárdokat költeni, hanem vasútfejlesztésre.
Gál József, az LMP szóvivője pénteki, online sajtótájékoztatóján kijelentette:
a vasúti beruházások leállításának oka nyilvánvalóan nem a szankciós infláció, hanem Lázár János "vasútellenessége és aszfaltszerelme".
Az elmúlt napokban az utasok látták a kárát a MÁV-ból kispórolt pénzeknek: balatoni késések, fejpályaudvarok összeomlása, az utastájékoztatás teljes hiánya - mondta a politikus.
Hozzátette, hogy a legnagyobb baj közepén az építési és közlekedési miniszter "néma maradt", azt követően viszont "büszkén posztolta", hogy már dolgozik az M100-as autópálya fejlesztésén.
Amikor a vasúti közlekedés még nem állt helyre, Lázár János már egy mai áron körülbelül 500 milliárd forintos autópálya-beruházásról tárgyalt a térség fideszes képviselőivel - jegyezte meg az LMP szóvivője, aki szerint ez pontosan mutatja a mai magyar közlekedéspolitika legfontosabb céljait.
Gál József szerint ugyanez a vasútellenesség érhető tetten a budapesti repülőtér esetében, ahol a miniszter csak a bekötőút fejlesztését tartja szükségesnek, a vasúti bekötést már nem.