Az európai légiközlekedésben tapasztalható késések egyik fő oka a HungaroControl, jelentette ki Daniel Liebhart. A magyar EU-elnökség kezdete alkalmából Liebhart felszólította a magyar kormányt, hogy javítsa a légiforgalmi irányítók munkakörülményeit, mivel a dolgozók leterheltsége komoly hatással van az európai légi közlekedésre - írta az RTL.hu.
„Támogatjuk magyar kollégáinkat, és felszólítjuk a magyar kormányt, hogy ne állítson további akadályokat a társadalmi párbeszéd útjába” – nyilatkozta Liebhart, aki maga is légiforgalmi irányítóként dolgozik az Austro Controlnál. Liebhart szerint a magyar kormány negatív hozzáállása és a különböző jogszabályi intézkedések miatt romlottak a munkakörülmények, ami mérgező vállalati környezetet eredményezett. Továbbá szerinte: „A magyar munkatársaink egy mérgező vállalati környezetben dolgoznak, ami miatt egyre többen hagyják el nemcsak a HungaroControlt, hanem akár az országot is. Az állami légiforgalmi irányítás nem képes megfelelni a munkaerő minimális elvárásainak a szociális színvonal és a fizetés terén.”
Liebhart úgy véli az európai légiforgalmi irányítók igyekeznek minden tőlük telhetőt megtenni a nagy forgalom kezelése érdekében, azonban a magyar légiirányításnál tapasztalt létszámhiány miatt több szűk keresztmetszet alakult ki, amelyről így vélekedett: „Az európai légiforgalmi irányítók tudásuknak lehető legjobban megfelelve próbálnak mindent megtenni annak érdekében, hogy megbirkózzanak a nagy forgalommal, azonban a közlekedésben több szűk keresztmetszet is van, amit nem utolsósorban a magyar légiirányításnál tapasztalt létszámhiány okoz. A HungaroControl tehát még az európai járatok késésében is vezető szerepet játszik.”
A megnövekedett kapacitáshiány a magyar légtérben egyre nagyobb nyomást gyakorol a környező országok légiirányító rendszereire is. Liebhart figyelmeztetett, hogy már érzékelhetőek késések az indulásokban, ami csak romlani fog, mivel az egyik fő útvonal Ausztriából Görögországba és Törökországba Magyarországon keresztül vezet. Az osztrák nyaralóknak egyre gyakrabban kell késésekre számítaniuk indulásnál a magyar légiirányító viszonyok miatt, ugyanis a gépeknek szabad helyekre kell várniuk a légtérben.