Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Belföld

Tarol az árfigyelő rendszer

10perc.hu
2023. 07. 11.
Tarol az árfigyelő rendszer

Egy hét alatt 25 millió letöltés, interakció történt az árfigyelő oldalon, amelynek már a továbbfejlesztésén dolgoznak.

Tarol az árfigyelő rendszer - hat nagy kereskedelmi lánc szolgáltat adatokat a rendszerbe, és naponta frissítik az egyes termékek árait, és láthatóan intenzíven reagálnak egymásra. Már az első napokban több termékcsoportban – például a tojás, a kenyér vagy a sertéshús esetében – különböző akciókat hajtottak végre, az egyik kiskereskedelmi lánc pedig kifejezetten az árfigyelő megjelenésével összehangolva csökkentette mintegy száz terméke árát.

„Az első hét tapasztalatai azt mutatják, hogy a magyar vásárlók használják az árfigyelőt. Az első héten közel négyszázezer egyedi felhasználó ment fel az árfigyelő.gvh.hu oldalra, az összes letöltések, keresések, különböző interakciók száma elérte a 25 milliót” – mondta az InfoRádióban Horváth Bálint, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) kommunikációs vezetője.

A GVH és az oldal kifejlesztésében együttműködő munkacsoport – melynek tagja a Gazdaságfejlesztési Minisztérium, az Igazságügyi Minisztérium és az Agrárminisztérium – folyamatosan várja azon kiskereskedelmi üzletek jelentkezését, amelyek önkéntesen kívánnak csatlakozni a rendszerhez.


Hat nagy kereskedelmi lánc szolgáltat adatokat a rendszerbe, és naponta frissítik az egyes termékek árait    Fotó: Pixabay


“Nagyon fontos, hogy ingyenesen és önkéntesen lehet csatlakozni az árfigyelőhöz. Ehhez a GVH honlapján az árfigyelő menüpont alatt külön a kereskedőknek összeszedtük azokat a legfontosabb ismereteket, melyek szükségesek ahhoz, hogy csatlakozni tudjanak” – mondta Horváth Bálint.

A rendszert mintegy két hónap alatt dolgozták ki, de már a továbbfejlesztésén is gondolkodnak. A jövőben szabadon összeállítható és elmenthető bevásárlólista, illetve kalkulátor segíti majd a fogyasztókat, tehát fel lehet mérni, hol mennyibe kerülne egy bevásárlás.

Emellett, mivel azt látták, hogy a felhasználók többsége mobilon használja az árfigyelőt, az okostelefonon történő megjelenítést is tervezik javítani. A szolgáltatás térképes funkcióját is fejlesztenék, melynek célja, hogy segítsék a vásárlókat az árak összehasonlításában, a legjobb árak kiválasztásában.

Főkép forrása:
MTI/Hegedűs Róbert

További cikkek