A 2023 júliusa és 2024 júniusa közötti időszakban összegyűjtött adatokat elemezve a jelentés rávilágít, hogy a vizsgált autók több mint ötöde komoly hibákkal bukott meg a műszaki vizsgálaton - számolt be róla a Blikk.
Minden ötödik autó megbukik
A TÜV szerint a vizsgált 10,2 millió autó közül 20,6 százalékuk "jelentős" vagy "veszélyes hibával" nem ment át a vizsgálaton. Ez az arány alig változott az előző évhez képest. A kisebb hibák aránya azonban 0,3 százalékponttal, 11,5 százalékra emelkedett.
A jelentés szerint az elektromos autók megbízhatósága nem feltétlenül jobb vagy rosszabb, mint a belső égésű motorral szerelt járműveké. A tíz vizsgált elektromos modell között azonban jelentős eltérések mutatkoznak.
A VW e-Golf 3,4 százalékos hibaaránnyal az élmezőnyben végzett, a 9. helyet szerezte meg a két-három éves járművek kategóriájában. Ezzel szemben a Tesla Model 3 14,2 százalékos hibaarányával az utolsó helyre került ebben a csoportban.
Miért bukik meg a Tesla Model 3?
"Még a magas futásteljesítmény sem tudja elrejteni a Model 3 gyenge teljesítményét. A fék- és tengelyhibák mellett a Tesla különösen sok világítási hibával is rendelkezik. Ez a szervizelés és karbantartás hiányosságaira utal" – mondta Joachim Bühler, a TÜV Egyesület ügyvezető igazgatója.
Átlagon felüli fékrendszeri hibák az elektromos autóknál
Az elektromos autók fékrendszere gyakrabban hibásodik meg. Ennek oka a rekuperáció, amely csökkenti a fékbetétek használatát, de idővel a fékezési teljesítmény csökkenéséhez vezethet. Ez az egyik leggyakrabban jelentett probléma az elektromos járműveknél.
A kor növeli a hibák számát
A jelentés szerint az autók korával párhuzamosan nő a hibaarány. A 12-13 éves járművek 28,1 százaléka nem felelt meg a vizsgálaton, míg a két-három éves autók csupán 6,4 százaléka bukott meg. Ez hasonló arány az előző évben mért adatokhoz.
A TÜV-jelentés vegyes képet fest az elektromos autók megbízhatóságáról. Bár egyes modellek, mint a VW e-Golf, kiemelkedően teljesítenek, mások, például a Tesla Model 3, komoly hibákkal küzdenek.