Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Autó

Olaszország sürgeti az EU 2035-ös szén-dioxid korlátozások felülvizsgálatát

10perc.hu
2024. 09. 11.
Olaszország sürgeti az EU 2035-ös szén-dioxid korlátozások felülvizsgálatát

Olasz tisztviselők sürgetik az Európai Unió 2035-ös tervének felülvizsgálatát, amely betiltaná az új belső égésű motorok értékesítését.

Olaszország határozottan sürgeti, hogy az Európai Unió vizsgálja felül a 2035-re vonatkozó terveit, amelyek szerint ezen időponttól kezdődően tiltanák be az új belső égésű motorok értékesítését. Gilberto Pichetto Fratin energiaügyi miniszter egy üzleti fórumon kijelentette, hogy az EU terve abszurd és azonnali változtatásra szorul, hogy az alkalmazkodjon a jelenlegi piaci helyzethez. Az EU 2026-ban tervez időközi értékelést, de Adolfo Urso olasz ipari miniszter szerint ezt már jövő év elején el kellene végezni. „Európának pragmatikus jövőképre van szüksége, ugyanis az ideológiai jövőkép megbukott” - tette hozzá Urso - közölte a totalcar.

A tervek szerint 2035-től minden új autó nullszén-dioxid-kibocsátású lenne, ami gyakorlatilag lehetetlenné tenné a fosszilis üzemanyaggal működő járművek forgalmazását az Európai Unió 27 tagállamában. Giorgia Meloni olasz miniszterelnök úgy véli, hogy az Európai Bizottságnak nagyobb szabadságot kellene adnia a tagállamoknak a szén-dioxid-mentesítési célok elérésének módjában, vagyis abban, hogy milyen meghajtási technológiát alkalmaznak.

Az olasz tisztségviselők hangsúlyozzák, hogy nem ellenzik az elektromos járművek fejlesztését, de úgy vélik, hogy azok nem válthatják le teljesen az összes belső égésű motort. Az európai autóipar jelenlegi helyzete is problémát jelent, mivel a villanyautók eladásának lassulása és a kínai olcsó villanyautók térnyerése miatt több gyártó is újratervezte az elektrifikációs terveit. 

A helyzetet tovább nehezíti, hogy a Volkswagen, Európa egyik legnagyobb autógyártója, veszélyben van. Arno Antlitz pénzügyi vezető szerint a Volkswagennek egy vagy két éve van arra, hogy kilábaljon a jelenlegi helyzetből, mivel az autóipar gyors átalakulása miatt az eladások nem térnek vissza a koronavírus-járvány előtti szintre. A VW ázsiai piacról való kiszorulása is hozzájárul a problémákhoz, mivel Oliver Blume CEO szerint „nem jön már több [fizetési] csekk Kínából.” Ezek a kihívások nemcsak a Volkswagen dolgozóira, hanem a német gazdaságra is negatív hatással vannak.

További cikkek