A visszahívás a 2005 óta gyártott járművek jelentős részét érinti a több millió dolláros, limitált szériás autókat is beleértve - közölte az Autopro.hu.
Hasonló probléma tavaly is megjelent, viszont akkor 10 000 jármű visszahívása történt. A mostani felhívás ezekre modellekre már nem vonatkozik.
"A járművek fékfolyadék tartályának kupakjával van probléma. A tartály nem tud megfelelően szellőzni, így vákuum keletkezik benne, ami a folyadék szivárgásához vezet. A túl nagy mértékű folyadékvesztés a fékhatás csökkenéséhez vagy elvesztéséhez vezet, veszélyt jelentve a jármű vezetőjére." - közölte a Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA).
A megoldás egyszerű: a tartályfedelet ki kell cserélni egy olyan változatra, amely megfelelően tud szellőzni. Egy szoftver telepítésének is meg kell történnie, amely képes figyelmeztetni, ha a folyadék szintje veszélyesen lecsökkenne.
A Ferrari márka kereskedők és a tulajdonosok szeptember 24-én kapnak értesítést, addig pedig megkérnek mindenkit, hogy a fékek állapotát fokozottan figyeljék és a fékfolyadékra vonatkozó jelzéseket is tartják szem előtt.