Mintegy 8,2 százalékkal 2,361 milliárd literre csökkent az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák eladott mennyisége tavaly az azt megelőző évhez képest.
Nem igazán örömteli adatokat hozott nyilvánosságra a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség. A szervezet titkára, Bikfalvi Istvánné elmondta, hogy tavaly az első negyedéves forgalom még az előző években kialakult trendeknek megfelelően alakult – azaz közel 10 százalékkal nőtt az eladott mennyiség –, azonban a második negyedévben drasztikusan visszaesett az ágazat értékesítése a kereskedelmi egységekben, illetve lényegében lenullázódott a vendéglátóiparban, és a továbbiakban is csökkent a forgalom, míg a negyedik negyedévben 10,2 százalékkal esett vissza az ágazat értékesítése.
2019-hez képest a természetes ásványvizek forgalma 10,8 százalékkal esett vissza Fotó: freepik.com
Átalakult az értékesítés szerkezete is: a kisebb kiszerelések forgalma jelentősen lecsökkent, a nagyobb, gazdaságosabb kiszerelések iránti kereslet pedig emelkedett. A szövetség titkára közölte, 2019-hez képest a természetes ásványvizek forgalma 10,8 százalékkal, az ízesített vizeké és szénsavas üdítőitaloké 4,9 százalékkal, a 100 százalékos gyümölcsleveké 11,3 százalékkal, a gyümölcsitaloké 2,7 százalékkal, a jeges teáké 12,3 százalékkal csökkent.
Hogy tetszett a cikk? Mondd el a véleményedet egy kattintással.
TetszettNem tetszettTámogasd a 10perc.hu hírportált!
Célunk fontos témákról írni, hitelesen, objektíven, csak a lényegre fókuszálva. Küldetésünk, hogy független, és elfogulatlan tájékoztatást biztosítsunk.
RÉSZLETEK!