Minden eddiginél nagyobb arányban segítik majd kedvezményes, 0 százalékos THM-mel bíró hitelajánlatokkal a kereskedők a karácsonyi bevásárlást. Ugyanis az elmúlt hónapok drasztikusan visszaeső értékesítése után nagyon fontos lesz a karácsonyi időszak a kiskereskedelemnek.
Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint a mostani helyzet nagyban kedvez majd régi klasszikusnak, az áruhitelezésnek, az egyetlen olyan hiteltípusnak, ahol az idei év első kilenc hónapjában emelkedést mutatnak az adatok. Az infláció viszont itt is masszívan megmutatkozik: 2 éves átlagban negyedével nőtt az átlagos áruhitel összege.
A vásárlók boltokba való visszacsábítása miatt kiemelten fontossá válik tehát az elkövetkezendő időszak a kereskedők számára. Mindezt jól jelzi az, hogy talán a korábbiaknál is komolyabb mértékben és hamarabb indult el az év végi akciózás, amelynek hagyományos kiindulópontja a Black Friday időszaka.
A szakértő szerint azt a korábbi években megszokhattuk, hogy a Black Friday már nem pusztán november utolsó péntekét jelöli. Idén már november elejétől folyamatosan komoly kedvezményeket hirdetnek a boltok, a múlt hét végén a Joy napok árengedményes kínálata miatt voltak tele az üzletek.
A fentiek miatt érthető, hogy a karácsony előtti időszakban a korábbiaknál több üzletben találkozunk kedvezményes, akár 0 százalékos teljes hiteldíj mutató (THM) mellett kínált hitellehetőséggel – hívja fel a figyelmet a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
A kiemelkedő kölcsön akciók már nem csak az iparcikk kiskereskedőkre jellemzőek: a szakember szerint az új autó értékesítésben is találunk hetek óta futó 0 százalékos, vagy épp komolyan megtámogatott, 3 százaléknál alig magasabb THM melletti lízingfinanszírozási akciókat.
Az ünnepi költségvetést átlagosan 118 ezer forintra tervezik a magyar családok idén, ebből szeretnék kigazdálkodni az ajándékokat és a menüt is. Ez az összeg csaknem 20 százalékkal magasabb a tavalyinál. A többség (61 százalék) tervez ajándékot vásárolni is, átlagosan 47 ezer forintot költene erre ebben a szezonban. Ehhez idén a magyarok 7 százaléka még hitelt is felvesz – számol be az Economx a Cofidis Hitel Monitor felméréséről.
A magyarországi munkahelyek többségénél (55 százalék) él valamilyen karácsonyi szokás. Pulykapénzre (azaz az ünnepi pénzbeli juttatásra) a munkavállalók 14 százaléka számít. A céges karácsonyi parti a munkahelyek negyedénél szokás, és ebben az időszakban fizetik ki a bónuszokat (15 százalék), valamint tárgyi ajándékot is kapnak a dolgozók (14 százalék).
A magyarok fele nem bízza a véletlenre, előre kigondolja, kinek mit szeretne venni. Nem meglepő, hogy az ajándékot adók legnagyobb része novemberben rohamozza meg a boltokat, ám a Cofidis kutatásból kiderült, hogy 17 százalékuk már októberben vagy azt megelőzően elkezdte a vásárlást. A magyarok 24 százaléka állítja, hogy kényelmesen kijön a jövedelméből, de a háztartások háromnegyedénél hiányos a kassza.