394.63 Ft

371.00 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Autó

Akkor is éljen Rudolf Diesel találmánya

10perc.hu/Kiss B. László
2022. 01. 29.

Sokan korunk legszebb kombijának tartják a Volkswagen Arteon Shooting Brake-et, s ezzel nehéz vitába szállni. És ha a 2,0 literes dízelmotorral vesszük, akkor az étvágytalansága miatt is imádni fogjuk.

A Volkswagennek van egy hasonló méretű autója, a Passat kombi, ami szintén jól néz ki. Az Arteon Shooting Brake azonban nem annyira konzervatív, szebb, feltűnőbb és sportosabb kocsi, vagyis vagányabb. Kívánatos darab, ami után megfordulnak az emberek az utcán. A VW-kre azért nem ez a jellemző, nem feltétlenül a design miatt választják a vevők.

Ám ez az Arteon abszolút telitalálat, a formával az érzelmekre hat. Oldalról nézve talán túl hosszú az első túlnyúlása, de ezzel együtt is arányos és szép autó. Az első kerekek pereméig kihúzott motorházfedelet az Audi TT-n láthattunk, de a Volkswagen Arteonnak is jól áll. A kerékjárati ívek erősebbek, izmosabbak, mint a normál modelleknél.

De az igazán ütős stíluselem – a szigorú orr mellett – a csapott vagy kupésított tetőív és hátsó. Az amúgy is erős összképet a formával harmonizáló felnik, ízléses króm- és fekete betétek, valamit kellően vad lökhárítók teszik erősebbé.

Amúgy az Arteon Shooting Brake a közelmúltban átesett a szokásos modellfrisítésen, amely persze épp csak látható, a német mérnökök – mint egy manökennek – nagyon vigyáztak a vonalaira, komoly beavatkozást nem végeztek rajta. Fő változás az első fényszórókat majdnem összekötő fénycsík és a lökhárító alsó részének újrarajzolása. Vagyis, karakterében nem változott a szépség. Menők a keret nélküli ajtók.


Ez az Arteon abszolút telitalálat, a formával az érzelmekre hat    Fotó: 10perc.hu


Bár népautó logó van az orrán, azért ez a jármű már a prémiumszintet karcolássza. Pláne, ha beülünk az utastérbe, ez az érzés még inkább erőt vesz rajtunk. A minőség első osztályú, puha anyagok, remek összeszereléssel.

A műszerfal majdnem ugyanaz, mint a Passatban, letisztult, egyszerű és könnyen kezelhető. Nem úgy a kormány érintőgombjait, amit szokni kell, feleslegesen, mert a sima nyomógombok jobban használhatóak és egyszerűbbek. A két digitális kijelző nagy, de nem túlburjánzó, nem uralkodik a műszerfalon, s ésszerűen is működik a rendszere.

A szépségért ennél az autónál kell megszenvedni. Elöl és hátul is óriási a tér, főképp a lábtér fejedelmi hátul az Arteon Shooting Brake-ben. De a fejtér is rendben van a második a sorban. A kényelmet szolgálja, hogy a komfort csomagban hátul is van ülésfűtés, s ott is beállítható a légkondicionálás.

Kombi autók esetében kardinális pont a csomagtartó mérete. Nos, az is hatalmas, 575 literes, ami kereken tízzel több az Audi A6 Avanténál. Ugyanakkor a VW Passat poggyászterénél 85 literrel elmarad. De azért, ez nem tragédia, akinek ez kevés, az vásároljon magának egyterűt.

Németországban már kiadták a kilövési engedélyt a dízelmotorokkal szemben, ám ettől még mindig remek műszer Rudolf Diesel találmánya. És ezt a Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TDI is bizonyítja. És nemcsak a nagyon dinamikus, robbanékony 150 lovas dízel alapmotor miatt, hanem az étvágya okán is. Kiváló utazóhajtómű ez, amely nálunk 5,5 literes vegyes fogyasztást produkált, s városban sem evett 7 litert. Ilyen eredményre ma a benzinesek képtelenek.


A műszerfal majdnem ugyanaz, mint a Passatban, letisztult, egyszerű és könnyen kezelhető     Fotó: 10perc.hu


Vezetni nagyon kényelmes ezt a VW-t. A kocsi futóműve volkswagenesen feszes, ami Hegyeshalomtól nyugatra előny, fontos a stabilitás miatt, de nálunk, a silány minőségű utakon azért jobban érezzük. A 150 lóerő nem tűnhet soknak egy ekkora autóhoz, ám a valóságban a 360 Nm-res nyomatékkal van benne erő, ha kell.

Ez a kocsi már a külső alapján eladja magát, de a designon túl nagyon sok pozitív tulajdonsággal bír. Az Arteon Shooting Brake ráadásul abban a szerencsés helyzetben van, hogy csekély a konkurenciája. Talán csak a kecskeméti Mercedes CLA Shooting Brake említhető, ám annál nagyobb és kedvezőbb is az ára.


Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TDI R-Line

Műszaki adatok

Motor: 1968 cm3

Teljesítmény: 150 LE, 360 Nm

Végsebesség: 216 km/h

Gyorsulás 0-100 km/óra: 9,4 s

Vegyes fogyasztás: 5,5 l/100 km

Alapár: 15 020 200 Ft

Tesztautó ára: 15 665 220 Ft


Külső: 5

Belső: 5

Ár/érték: 4


Előny/hátrány

+ Stílusos forma, kellemes belső, remek fogyasztás, prémiumérzés, tágas utastér

- Darabos start-stop rendszer, zavaró érintőgombok a kormányon

Főkép forrása:
10perc.hu

További cikkek