Bacsa György, a vállalat stratégiai ügyvezető igazgatója, a 24.hu-nak elküldött közleményében elmondta, hogy soha nem volt még annyi leürülés a Molnál, mint az elmúlt napokban.
A napi forgalom a benzin esetében a piaci szint kétszerese, a dízelnél pedig közel a másfélszerese, ami miatt a töltőállomásaik negyedében volt teljes leürülés.
"Az ellátási helyzet egyértelműen kritikus, a kereslet az egekbe szökött, a fogyasztók készleteznek, beindult a pánikvásárlás. A Mol minden tőle telhetőt megtesz: a tankerautóink éjjel-nappal szállítanak, a munkatársaink folyamatosan töltik a benzinkutakat, a szakembereink pedig a korábban meghibásodott üzem karbantartási munkáinak befejezése után azon dolgoznak, hogy a teljes Dunai Finomító fokozatosan újrainduljon. A termelésből hiányzó árut importból pótolja a Mol – novemberben minden negyedik liter gázolaj Szlovákiából jött –, de vállalatunk elérte a logisztikai kapacitásának határát: ennél több árut egyszerűen fizikailag nem tudunk behozni"
– közölte Bacsa György.
A helyzet kritikus az ügyvezető igazgató szerint, a megoldás viszont kézenfekvő. Lehetővé kell tenni, hogy a magyarországi üzemanyagkészletet importforrásokból építse vissza a piac.
"A Mol hónapok óta igyekszik rendkívüli importtal pótolni a kiesett mennyiséget, de a saját csatornáinkon keresztül már most sem tudjuk tovább növelni a hazai készleteket. A február 5-én életbe lépő EU-s szankció pedig elvágja az eddigi legfőbb importútvonalunkat is: nem tudunk behozni Magyarországra több üzemanyagot Pozsonyból, a Mol-csoport saját finomítójából. Nemcsak az áru miatt, hanem logisztikai szempontból is kritikusan szükség van az importőrökre és az összes piaci szereplő együttműködésére".
– nyilatkozta Bacsa György, a vállalat stratégiai ügyvezető igazgatója.