EUR: 393,07 Ft
USD: 373,75 Ft
CHF: 406,82 Ft
GBP: 454,93 Ft
RON: 79,01 Ft
RSD: 3,36 Ft

Nem nekünk készült, de mi is kapunk belőle

Autó-motor hírek
10perc.hu/Kiss B. László
2 éve
Kiemelt kép: Land Rover

Piacra dobták az új Land Rover Defendert bivalyerős, 525 lóerős, V8-as motorral, amely a valaha készült legerősebb és leggyorsabb sorozatgyártású Defender.

Haladva tovább a Lenini úton, nekünk az EU a hibrid, de legfőképpen az elektromos autózást jelölte ki. Anglia azonban már nem tagja a közösségnek, így ők álmodhatnak nagyot, már ami a lóerőket és a hengerűrtartalmakat illeti. És álmodnak is, az új Land Rover Defender 5.0 V8 szöges ellentéte annak, amerre az Unió halad.


Nincs olyan akadály, amit ne küzdene le az új Defender     Fotó: Land Rover


A racionalitás csíráját is nélkülözi ez autó, de pont ezért ígérkezik rendkívül élvezetesnek. Az 5,0 literes, kompresszoros V8-as benzinmotor iszik, mint az állat, megzavarja a nyugalmunkat, s a környezetünknek sem barátja, vagyis kell! A motor 525 lóerős, 625 Nm a nyomatéka, álló helyzetből 5,2 másodperces alatt gyorsul 100 km/órára, 240 km/óra a végsebesség – és mindehhez gyári norma szerint 14,5 literes átlagfogyasztás társul, ami a valóságban inkább közel van a 20 literhez.


Álló helyzetből 5,2 másodperces alatt gyorsul 100 km/órára     Fotó: Land Rover


A csúcsmodellhez csúcsfelszerelés jár: az utastérben speciális, betétes bőrülések, Alcantara kormánykerék és krómozott váltófülek vannak, az eddigi 10 colos képernyő helyett mostantól 11,4 colos is kérhető, a légzsák fedele bőrözött, és az utas előtt húzódó kapaszkodót is feketére festették. Kívülről a selyemfényű védőfólia-borítás, a kék féknyergekről, a kétszer két kipufogóról, s az egyedi, 22 colos felnikről ismerhetjük fel a legdrágább Defender sorozatot.


Gyári norma szerint a modellnek 14,5 literes az átlagfogyasztása, ami a valóságban inkább közel van a 20 literhez     Fotó: Land Rover


A Land Rover Defender valódi terepjárója, nem városi divatcikk, a világ egyik legkomolyabb 4x4-es autója, amelynek első generációjából 1948 és 2016 között több mint 2 millió darab kelt el. Két éve, 2019 őszén jött a teljesen új modell, mely elődjéhez hasonlóan megdöbbentő dolgokat tud művelni terepen.


Az utastérben speciális, betétes bőrülések, Alcantara kormánykerék és krómozott váltófülek vannak     Fotó: Land Rover


Hogy mennyire komoly autó, azt jól mutatja az induló ára, amely 20,266 millió forint, s ez csak a lemezfelnis alapkivitel. A valaha készült legerősebb és leggyorsabb sorozatgyártású Defender 90 alapára 98 505 font (41 millió forint), az ugyanezzel a V8-as motorral szerelt Defender 110 (vagyis az ötajtós) ára pedig minimum 101 150 font (42 millió forint). Vagyis nem kell félniük az EU zöldpárti politikusainak, ilyen áron az Egyesült Királyságban sem lesz tömegcikk. A Land Rover Defender V8 nem nekünk készült, hanem inkább Amerikának vagy az oroszoknak, de azért már nálunk is árulják.