Egy frissen alakult startup, az Operation Bluebird, visszakérné, vagy ha szükséges, jogi úton próbálná megszerezni a Twitter márkanevét Elon Musk X-jétől. A vállalkozás terve, hogy a nevet a Twitter.new közösségi oldal létrehozásához használja fel - írta meg a HWSW.
Az Operation Bluebird már kérelmet nyújtott be az Amerikai Szabadalmi Hivatalhoz (US Patent and Trademark Office), kérve a Twitter és Tweet védjegyek visszavonását az X Corp-tól. Indoklásuk szerint Elon Musk cégének már nincs szüksége a márkanevekre.
A startup alapítói között két szabadalmi- és védjegyügyekre szakosodott ügyvéd is szerepel, egyikük, Stephen Coates, korábban a Twitter felsővezetőjeként foglalkozott szabadalmi ügyekkel 2014 és 2016 között.
A tervek és a jogi akadályok
A startup a védjegyet saját, Twitterre emlékeztető közösségi oldalán használná, amely a Twitter.new domainen lenne elérhető. Azonban jogászok szerint az esélyek igen szűkösek, mivel a Twitter márkanév továbbra is nagy értéket képvisel: a felhasználók a platformot még mindig gyakran Twitterként emlegetik, és a posztokat továbbra is „tweet”-nek hívják.
Amerikai jogszabályok szerint egy védjegy visszavonása kezdeményezhető, ha a tulajdonos három éven keresztül nem használta azt, illetve bizonyíthatóan nem is tervezi a jövőben. Szakjogászok szerint azonban a Twitter esetében a márka folyamatosan kapcsolódik az X-hez, így a visszavonás elérése rendkívül nehéz lehet.
Az X-nek februárig kell döntenie a beadványról, és ha jogi eljárás indul, a folyamat évekig is eltarthat, mire véglegesen kiderül, kié lesz a „csiripelős” márkanév.