A legutóbbi frissítés után több Samsung Galaxy A56-tulajdonos bosszankodhat, mert készülékük „bootloop” hibát produkál — azaz nem tölt be, és ismétlődően a töltőképernyőt mutatja, így a telefon használhatatlanná válik. A Samsung fórumain és a GSMArena cikke szerint a gyártó még nem ismerte el hivatalosan a problémát, de a közösség által javasolt megoldás egyszerű: kapcsolja ki a telefont hosszan a bekapcsoló gombbal, vegye ki a SIM-kártyát, majd így indítsa újra a készüléket. Sokan megerősítették, hogy ez a módszer bevált, és a SIM visszahelyezése után a telefon már normálisan működik.
Fontos megjegyezni, hogy eSIM használata esetén ez a megoldás nem alkalmazható. Az érintett frissítés nem tartalmaz látványos újdonságokat, csak apróbb finomhangolásokat és javításokat, valamint a bekapcsológomb hosszú lenyomására a Gemini MI-asszisztens elindítását.
A Samsung várhatóan hamarosan orvosolja a hibát, és aki nem tudja megoldani a problémát, annak érdemes felvennie a kapcsolatot a gyártó ügyfélszolgálatával. Érdekesség, hogy a Galaxy A26 és A36 modellek esetében a frissítés nem okoz hasonló gondokat - tette közzé a HVG.