Az Instagram új ajánlóprogramot tesztel az Egyesült Államokban, amelynek keretében pénzt fizet a tartalomgyártóknak, ha új látogatókat vagy regisztrált felhasználókat hoznak a platformra – számolt be róla a HVG.
A program neve: Referrals, és kétféle díjazást kínál a résztvevőknek – véletlenszerűen rendelve hozzájuk az egyiket. Az egyik opció szerint 100 dollár (kb. 35 ezer forint) jár 1000 látogatóért, a másik szerint ugyanennyi egy új regisztrált felhasználóért. A jutalmazásnak azonban van felső határa: 20 000 dollár, azaz mintegy 7 millió forint.
A Meta csendben, meghívásos alapon indította el a hathetes tesztidőszakot május és június között, a kifizetéseket egy külső fél kezeli. A működés egyszerű: a tartalomgyártók egyedi linkjén keresztül kell megnyitni vagy regisztrálni az Instagramra.
A tesztelőknek azt javasolják, hogy linkjeiket az Instagramon kívül osszák meg – például a TikTokon, a YouTube-on vagy a Discordon, ezzel is ösztönözve a felhasználók átcsábítását más platformokról.
Ez nem az első ilyen lépés a Meta részéről: januárban akár 1,9 millió forintot is ajánlottak azoknak, akik a TikTokról átmentek a Facebookra vagy az Instagramra, különösen az amerikai TikTok-betiltási viták idején.
A mostani kezdeményezés is egyértelmű jele annak, hogy a közösségi média óriásai tovább élezik a harcot a tartalomgyártókért és a felhasználók figyelméért.