Fekete lyukak segíthetnek a sötét anyag észlelésében

2024. 09. 19.
Fekete lyukak segíthetnek a sötét anyag észlelésében

Új módszer a sötét anyag detektálására: a csillagászok szerint apró fekete lyukak okozhatnak észlelhető változásokat a Mars pályáján.

Új módszert dolgoztak ki a sötét anyag észlelésére csillagászok. Az új elmélet szerint a Naprendszerbe érkező kis fekete lyukak apró változásokat okozhatnak a Mars pályájában, ami segíthet a sötét anyag felfedezésében – írja az Origo a Physical Review D tanulmánya szerint.

A kutatók szerint a Mars pályájának 1 méteres elmozdulása elég lehet ahhoz, hogy észleljük az ilyen fekete lyukakat. Ezek a fekete lyukak, amelyeket a sötét anyag részének tekintenek, tízévente egy-egy alkalommal jelenhetnek meg a Naprendszerben. A sötét anyag ötször nagyobb mennyiségben van jelen, mint a normál anyag, és csak gravitációs kölcsönhatás révén észlelhető.

Korábbi kísérletek szerint a Föld-Hold rendszer nem megfelelő a sötét anyag detektálására, de a Mars lehet a megfelelő célpont. A kutatás további szimulációkat igényel a sötét anyag észlelési lehetőségeinek pontosabb meghatározásához.

illusztráció