Az Instagram felhasználók körében nagy felháborodást váltott ki az új reklámformátum, melyről az Android Authority számolt be. Egyes felhasználók észrevették, hogy a hírfolyam görgetése közben hirtelen reklámok jelennek meg, amelyeket legalább 3-5 másodpercig nézniük kell, mielőtt tovább görgethetnének.
A reklámok alatt az "Ad break" felirat látható egy visszaszámlálóval, ami jelzi, mennyi idő van hátra a reklám végéig. A Meta hivatalosan még nem jelentette be ezt az újítást, ezért sok felhasználó értetlenül és idegesen fogadta a változást. Korábban az Instagram hirdetései szinte észrevétlenül olvadtak bele a hírfolyamba, így kevésbé zavarták a felhasználókat - közölte a 24.hu.
Most azonban más a helyzet: a Redditen és az X-en sokan panaszkodnak az új reklámok miatt, és néhányan már a platform elhagyásával is fenyegetőznek. A több ezer követővel rendelkező fotós, Rob Moses például azt írta, hogy inkább átköltözik a TikTok-ra.
A reklámszünetek egyelőre csak bizonyos felhasználóknál jelennek meg, ami arra utalhat, hogy a Meta még kísérletezik az új funkcióval, és az is lehet, hogy végül nem vezetik be széles körben.
Instagram is reportedly testing unskippable ads
— Dexerto (@Dexerto) June 3, 2024
The "ad break" will require a user to wait before a period of time before being allowed to scroll again pic.twitter.com/pyMYlvGVLS