A teszt várhatóan a vállalat Facebook- és Instagram-felhasználóinak egy-öt százalékát érinti majd, mivel az érintett felhasználók nem láthatják vagy oszthatják meg hírtartalmukat a platformokon. Ahogy arról a TheVerge is beszámolt, ez mind a kanadai, mind a nemzetközi hírügynökségeket érinti.
A törvény célja, hogy olyan platformokat, mint a Meta és a Google, arra kényszerítse, hogy tárgyaljanak a kanadai hírkiadókkal, hogy fizessenek nekik a tartalomért, de a Meta azt mondta, hogy inkább blokkolja a hírtartalmakat az országban, ahelyett, hogy fizetne.
„Azt a nehéz döntést hoztuk meg, hogy ha elfogadják ezt a hibás jogszabályt, meg kell szüntetni a hírtartalmak elérhetőségét a Facebookon és az Instagramon Kanadában” – mondta a Meta globális ügyekért felelős elnöke, Nick Clegg múlt havi nyilatkozatában.
Pablo Rodriguez kanadai örökségügyi miniszter azt mondta, hogy Meta tesztjei elfogadhatatlanok. „Amikor egy nagy technológiai vállalat azt mondja nekünk: „Ha nem ezt vagy azt csinálod, akkor kihúzom a dugót” – “ez fenyegetés” – tette hozzá Rodriguez.
Rachel Curran, a Meta kanadai képviselője szerint a Facebookon megjelent tartalmak jelentős előnyöket nyújtottak a kanadai kiadóknak. Becslések szerint ezek a sajtóorgánumok 2022 áprilisával zárult évben 230 millió dollár (78 milliárd forint) értékű ingyenmarketinget kaptak. Azonban a Meta közölte, hogy ha a törvényjavaslat életbe lép, megszünteti a kanadai hírek elérhetőségét a platformjain - írja a Infostart.
A híranyagokhoz való hozzáférés korlátozásának tesztelési időszaka több hétig fog tartani. A Meta tájékoztatása szerint a kísérletben részt vevő kanadai felhasználók kis része értesítést kap majd, ha megpróbál híranyagokat megosztani a közösségi média platformokon.