Egy biztos, ma már nemcsak egy jó autó, egy legmodernebb telefon, egy milliós karóra lehet státuszszimbólum, hanem a Deloitte legfrissebb felmérése alapján mindezekhez már a televíziók, azon belül a 8K technológia is csatlakozott. Ma egy ilyen készülék meglehetősen drága, kevés hozzá a tartalom, ráadásul a képminőség javulása szabad szemmel alig érzékelhető, ám a fejlődés megállíthatatlan.
Szinte hihetetlen, de bizony már nem mindegy, hogy valakinek mekkora képernyőjű és milyen „tudású" televíziója van. Ráadásul annak ellenére költenek egyre több pénzt a nagy, nagyobb és legnagyobb felbontású televíziókra, holott szabad szemmel nem is érzékelik a kép minőségében megmutatkozó különbséget a régi és az új modellek között. Mivel státuszszimbólumról van szó, a fogyasztók vásárláskor hajlandók mélyen a zsebükbe nyúlni.
Természetesen a gyártól szívesen alkalmazkodtak mindehhez, és az uzletem.hu elemzése szerint a 4K felbontás után most a 8K felbontással igyekeznek meghódítani a vevőket. Az eladási adatok pedig egyértelműen azt mutatják, hogy sikeresen teszik ezt. Nem véletlen, hogy világszinten idén csak 8K televíziókból az előrejelzések alapján 3,3 milliárd dollár értékben adnak majd el, holott két éve ugyanez a szám még nem érte el az egymilliárd dollárt.
Egy 8K tévé 2017-ben átlagosan 8 ezer dollárba (csaknem 2,5 millió forintba) került, ma már az átlagár 3,3 ezer dollár (valamivel több mint egymillió forint) körül alakul. Ez jelentős csökkenés, ám még mindig joggal merülhet fel, vajon egy televízió megér-e ennyit, főleg annak ismeretében, hogy napi átlagos 3-5 órás televíziózás mellett a készülék élettartama 7 esztendő.