Chris Phillips, a Google Geo térképes részleg vezetője kedden küldött e-mailt arról, hogy a vállalat átalakítja a Waze stratégiáját - írja a CNBC. A Waze ezután Google-hirdetések helyett egy külön hirdetési rendszert használ, ami az e-mail szerint elbocsátásokkal jár.
"Úgy döntöttünk, hogy a Waze hirdetések monetizációját a Google Maps-hez hasonlóan a Global Business Organization (GBO) fogja kezelni. Sajnos ez a Waze Ads monetizációra összpontosító szerepkörök csökkentését fogja eredményezni az értékesítés, a marketing, az üzemeltetés és az analitika területén" - állt a levélben.
A vállalat szerdán, azaz ma értesíti a hirdetőket és a partnereket a változásról, és közölte az alkalmazottakkal, hogy csapata július 11-én válaszol a felmerült kérdésekre, illetve megosztja a munkavállalókkal a következő tervezett lépéseket is.
A Google 2013-ban mintegy 1,3 milliárd dollárért vásárolta fel a vállalatot. December óta a Google konszolidálja a Waze-t saját Geo részlegével, amely a térképeket felügyeli. A Waze alkalmazás crowdsourcing technikát alkalmaz, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználók által biztosított legfrissebb forgalmi információk alapján határozza meg a leggyorsabb útvonalat egyik helyről a másikra. A Waze-nek nagyjából 140 millió aktív felhasználója van.