Az IKEA ismét megmutatta, hogyan lehet egy világméretű botrányra humorral és kreativitással reagálni.
A svéd bútorgyártó a párizsi Louvre kirablása után egy frappáns Facebook-bejegyzéssel szólította meg követőit, ami pillanatok alatt vírusként terjedt a közösségi médiában.
A Louvre kirablása ihlette az IKEA reklámját
Október 19-én a hírek szerint profi rablók fosztották ki a Louvre múzeumot, akik felbecsülhetetlen értékű műkincseket – mintegy 35 milliárd forintnyi kincset – vittek el.
A rendőrség még nem derítette fel az elkövetők kilétét, de egy kiszivárgott telefonos felvételen látható, ahogy a tettesek filmbe illő módon menekülnek el a helyszínről.
Néhány nappal később, október 22-én, az IKEA egy szellemes reklámposzttal reflektált az eseményre.
„Ez sem védi meg a koronaékszereidet, de jól mutatnak majd benne”
A bejegyzésben az IKEA egyik üvegbúráját reklámozták, a termék fölött pedig ez a szöveg olvasható:
„Ugyan ez sem védi meg a koronaékszereidet, de jól mutatnak majd benne.”
A humoros utalás a Louvre kirablására óriási sikert aratott: a kommentelők többsége derűsen reagált, sokan dicsérték az IKEA kreatív marketingjét, mások szerint „a svéd humor ismét telibe talált”.
A poszt rövid időn belül több ezer megosztást és lájkot kapott, és sokan példaként emlegették arra, hogyan lehet érzékeny témához ízlésesen, mégis viccesen nyúlni.
A kommentelők között volt, aki megjegyezte:
„Ha az IKEA gyártotta volna a Louvre vitrinjeit, talán most nem történt volna meg a rablás.”