Újabb rekordév a debreceni TheVR számára: a We Are Media Tech Szolgáltató Bt. éves beszámolója szerint a cég 464 millió forint árbevételt ért el, amely jelentős növekedés a korábbi, 311 milliós eredményhez képest - számolt be róla a HVG. A bevételek után levont költségek – ideértve az anyagjellegű ráfordításokat, bérköltségeket és értékcsökkenést – után a társaság 210 millió forintos nyereséget könyvelhetett el.
Ez 56 millió forinttal több, mint amit egy évvel korábban sikerült elérniük – derül ki a cég frissen leadott pénzügyi jelentéséből. A beszámoló szerint a profit nagy részét bent hagyták a vállalatban eredménytartalékként, de a két tulajdonos – akik 50-50 százalékban birtokolják a céget – összesen 32,7 millió forint osztalékot is kivett.
Stabil növekedés, egyre komolyabb üzlet
A TheVR 2015-ben alakult, és azóta folyamatosan építette márkáját és közösségét, kezdetben videojátékos tartalmakra, később technológiai témákra is fókuszálva. A YouTube-csatornájukon, Twitch-streamjeiken és podcastjeiken keresztül több százezer követőt érnek el.
Az influenszercsapat 2020 óta évről évre növekvő nyereséget termel, és 2023-ban lépte át először a százmilliós profitküszöböt. A Forbes magyarországi influenszerranglistáján három egymást követő évben is az első helyet szerezték meg – ez pedig üzletileg is egyre jobban érződik.
A hazai influenszerpiac egyik csúcsa
A TheVR sikerének kulcsa, hogy tartalmi és üzleti szempontból is profin építkezik. Miközben a legtöbb influenszer csak időszakos kampányokból vagy szponzorációkból él, a TheVR mögött jól szervezett cégstruktúra és stabil üzleti modell áll. Az árbevételükben jelentős szerepet játszanak a partneri együttműködések, saját gyártású tartalmak, valamint a közönségi támogatások is.
A most nyilvánosságra került számok is azt mutatják, hogy influenszerként is lehet hosszú távon üzletet építeni – a megfelelő szakmai háttérrel és közönségismerettel.