A Duolingo, a világ egyik legnépszerűbb nyelvtanulási alkalmazása, váratlan bejelentést tett hivatalos Instagram-oldalán: megválik ikonikus zöld bagoly kabalájától - írta a Telex. A döntést sajátos humorral közölték követőikkel, ezzel is fenntartva a márkájukra jellemző játékos kommunikációt.
„Duo halálának körülményeit még vizsgálják, de mindenben együttműködünk a hatóságokkal. Valószínűleg belehalt a várakozásba, hogy végre megcsináld a napi leckét, de mit tudhatunk?” – írták, utalva a bagoly legendásan szigorú emlékeztetőire, amelyek rendre figyelmeztették a felhasználókat az elmaradt nyelvóráikra. A Duolingo elismerte, hogy Duo megosztó karakter volt, akinek nemcsak rajongói, hanem bőven akadtak ellenlábasai is.
A márka tréfásan arra is buzdította követőit, hogy osszák meg hitelkártyájuk adatait, hogy automatikusan regisztrálhassanak az emlékére, ami tovább erősítette a humoros, abszurd bejelentés hangulatát.
A kérdés azonban továbbra is nyitott: mi lesz Duo utódjával? Az egyelőre bizonytalan jövőre utalva csak annyit közöltek, hogy „Jelenleg Jimmyt vizsgálják”, de további konkrétumokat nem árultak el. Egyelőre nem tudni, hogy egy végleges kabalacsere következik-e, vagy csak egy újabb figyelemfelkeltő kampányról van szó.
A Duolingo híres arról, hogy szokatlan és humoros marketingfogásokkal tartja fenn a figyelmet – így az sem kizárt, hogy a bagoly „halála” csak egy újabb ötletes eszköz a márka kommunikációs eszköztárában.