A magyar labdarúgó-válogatott Írország elleni világbajnoki selejtezős veresége után az ír Lidl közösségi oldalán jelent meg egy poszt, amely sok magyar szurkolónál kiverte a biztosítékot. A bejegyzés egy síró magyar játékos – Szoboszlai Dominik – fotóját használja, a szöveg pedig egy szójátékra épít: „Feeling Hungary?”, vagyis „Éhesnek érzed magad? / Magyarországot érzed?”. A poszt ezután a mogyorókrémes croissant-akciót reklámozza - írta a 444.hu.
A Lidl Ireland a képaláírásban így fogalmazott:
„When you’re sad and Hungary and just want a croissant” – vagyis: „Amikor szomorú vagy, magyar vagy/éhes vagy, és csak egy croissant-t akarsz.”
A választás azonban érzéketlennek tűnik, hiszen a magyar csapat fájó vereséget szenvedett, a játékosok és a stábtagok pedig mély csalódottságról beszéltek a mérkőzés után. Szoboszlai Dominik könnyeivel küzdve nyilatkozott, Marco Rossi szövetségi kapitány is megtörten értékelte a találkozót, és Csányi Sándor MLSZ-elnök is láthatóan megrendülten hagyta ott az újságírókat.
A helyzetet tovább színezte, hogy a Magyarországon kitiltott ír rapcsapat, a Kneecap is kárörvendő posztban reagált a magyarok bukására:
„Dugd fel ezt a seggedbe, Orbán Viktor!” – írták a közösségi médiában.
Az ír Lidl posztja gyorsan terjedni kezdett, és számos magyar kommentelő adott hangot felháborodásának, szerintük egy multinacionális vállalattól minimum ízléstelen ilyen helyzetben egy vesztes csapaton élcelődni.