Olaszország történelmi infrastrukturális beruházásra készül.
Még 2025-ben megkezdődik a világ leghosszabb függőhídjának építése, amely Szicíliát köti majd össze a szárazfölddel. A gigaprojektet a Webuild olasz építőipari vállalat vezette Eurolink konzorcium valósítja meg, és a tervek szerint 2032-re fejezik be a munkálatokat.
A híd, ami örökre megváltoztatja Dél-Olaszország arculatát
A 3,3 kilométer hosszú függőhíd a Messinai-szoros felett ível majd át, és 40 kilométernyi új közúti és vasúti kapcsolat, három vasútállomás és egy üzleti központ is része a fejlesztésnek.
A projekt nemcsak mérnöki, hanem gazdasági mérföldkő is, amely várhatóan több ezer új munkahelyet teremt Dél-Olaszországban.
A Webuild közleménye szerint:
„Olyan szakemberekből álló csapatot szeretnénk felállítani, akik készek részt venni egy Dél-Olaszország – és az egész ország – arculatát megváltoztató projektben.”
A cél: gazdasági fellendülés és nemzeti összekapcsolódás
A beruházást Giorgia Meloni olasz miniszterelnök kormánya kiemelt nemzetgazdasági projektként kezeli.
A híd célja, hogy fizikailag és gazdaságilag is közelebb hozza Szicíliát a kontinenshez, megerősítve az ország egységétés javítva a déli régiók infrastrukturális elérhetőségét.
Bűnözés elleni szigor és környezetvédelmi aggodalmak
A római kormány szigorú intézkedéseket vezetett be annak érdekében, hogy kizárják a szervezett bűnözés, különösen a Cosa Nostra és a ’ndrangheta befolyását a projektből.
Ezek a bűnszövetkezetek korábban gyakran megkaparintották a középítési beruházásokat, ezért most fokozott ellenőrzés mellett zajlik a kivitelezés.
Ugyanakkor környezetvédő szervezetek és helyi polgári kezdeményezések is tiltakoznak a híd ellen, azzal érvelve, hogy
-
a térség szeizmikusan aktív,
-
és a Messinai-szoros egyedülálló ökológiai értékeit veszélyeztetheti egy ekkora építmény.
Európa egyik legambiciózusabb infrastrukturális projektje
Ha elkészül, a Szicíliát a szárazfölddel összekötő függőhíd a világ leghosszabb ilyen típusú építménye lesz, megelőzve az eddigi rekordtartókat Japánban és Kínában.
A projekt a mérnöki innováció, a gazdasági modernizáció és a nemzeti identitás szimbólumává válhat, amennyiben sikerül a tervezett határidőre és költségkereten belül megvalósítani.