Az OTP Bank bejelentése szerint 2025. november 18-tól a lakossági ügyfelek számára már nem lesz elérhető az OTPdirekt szolgáltatás. Az online bankolás ezentúl kizárólag a bank új generációs digitális csatornáin keresztül történik: az OTP MobilBank és az OTP InternetBank felületén.
A változással a bank célja, hogy az ügyfelek egy biztonságosabb, modernebb és felhasználóbarát online környezetben intézhessék pénzügyeiket. A tőzsdei megbízások és devizakonverziók az OTP SingleMarket platformon maradnak elérhetők – közölte a pénzintézet.
Új szerződés szükséges az online bankoláshoz
Jövő keddtől (november 18-tól) már nem lehet új OTPdirekt-szerződést kötni. Az ügyfeleknek digitális szolgáltatási szerződést kell megkötniük ahhoz, hogy továbbra is használhassák az online banki felületeket.
A szerződéskötés egyszerűen elvégezhető:
a felhasználóknak be kell lépniük az OTPdirekt Internetbankba, és ott megkötni az új digitális szolgáltatási szerződést. Akik már használják az OTP MobilBankot vagy az új InternetBankot, azoknak nincs további teendőjük.
Az online bankolás a jövőben két fő csatornán zajlik:
-
OTP Bank HU mobilapplikáció (MobilBank) – teljes körű bankolás és biztonsági funkciók mobilról.
-
OTP InternetBank – webes felület, amely számítógépen és laptopon keresztül érhető el.
A változás nem érinti az OTPdirekt telefonos ügyintézői szolgáltatást, és a vállalati ügyfelek továbbra is használhatják a vállalati OTPdirekt Internetbankot, valamint az ahhoz kapcsolódó lakossági számláikat.
Díjak és kedvezmények az új rendszerben
A bank tájékoztatása szerint november 18-tól nem vonják le az ügyfelek számlájáról az OTPdirekt alaphavidíját, amennyiben megkötötték a digitális szolgáltatási szerződést. Azok számára, akik nem váltanak az új rendszerre, az OTPdirekt díjai változatlanok maradnak.
Az OTP korábban is jelezte, hogy fokozatosan vezeti ki régebbi digitális rendszereit, és egységes platformokra áll át, hogy egyszerűbbé és biztonságosabbá tegye a bankolást. A változás több százezer lakossági ügyfelet érinthet.
Korábban arról is beszámoltunk a 10perc.hu oldalán, hogy november 18-tól megszűnnek az ingyenes mobilértesítések az OTP Banknál – a push üzenetekért ezentúl csak a fizetős Plusz csomag ügyfelei kapnak értesítést a számlamozgásokról.